Am o masina in leasing din 2008. Luna aceasta s-a hotarat cesionarea contractului catre o alta firma. Firma de leasing ne-a aprobat cererea si acum trebuie facute inregistrarile contabile. As dori sa ma ajutati cu inregistrarile care trebuiesc facute de catre cedent pentru inchidere contract leasing. Valoare masina 33213 lei, amortizare facuta pe 5 ani/ 553 lei amortizare pe luna, si doar 41 luni amortizate. Eu am asa:
2133 = 33213 lei
2813 = 22696 lei val amortizata( cuprinde si luna in curs)
167 = 11516 lei ( sold in balanta)
6583 = 10517 lei val ramasa de amortizat ( este ch deductibila sau nedeductibila)
Trebuie sa emit catre firma noua factura cu valoarea avansului si a ratelor achitate pana in prezent? Daca da, atunci colectez si TVA?
Amortizarea se opreste in momentul cedarii contractului de leasing.
Nu se emite nici o factura de catre dumneavoastra catre societatea care preia contractul de leasing.
Multumesc de raspuns.
Pana aici sunt lamurita, dar am mai auzit anumite pareri cu privire la recuperarea avansului si aratelor achitate pana la momentul cesiunii si de aceea as dori sa stiu daca se emite factura cu aceste valori catre persoana care preia contractul.
Am primit contractul de novatie de la leasing si apare valoare 0 la suma pe care ar trebui sa o incaseze cedentul de la cesionar. Deci sa inteleg ca cedentul nu trebuie sa emita nici o factura catre cesionar?
Ma puteti ajuta va rog si cu monografia pentru contabilitatea cesionarului? Preia lesingul doar la valoarea ramasa de achitat cu calcularea amortizarii aferente acesteia? Durata va fi pe 5 ani sau se va calcula in continuare la durata ramasa?
multumesc