Banuiesc ca nu stiti foarte clar ce ati semnat. Cum adica cerere de deschidere a unui contract? Contractul e contract, nu se deschide? Poate ati semnat cerere de deschidere a unui cont de economisire - creditare.
Riscurile sunt foarte mari cand va invartiti pe langa astfel de "instrumente financiare" daca nu stapaniti fenomenul.
este corect , denumirea era ,,cererea mea pentru incheierea unui contract de economisire-creditare" dar nu am crezut nici o clipa ca este un contract in adevaratul sens al cuvintului.
Bancile pentru locuinte sunt o "specie" aparte. Trebuie avut mare grija cand semnam ceva.
Totusi faptul ca v-au desfintat acel depozit la termen fara acordul dvoastra este o incalcare flagranta a drepturilor ce la aveti, Faceti in prima faza, urgent o sesizare catre banca, explicati situatia si depuneti-o la registratura. Nu asteptati sa se taraganeze treaba.
Daca nu rezolvati la banca, sesizati OPCul.
Bafta
Am facut reclamatia la [BANCA] , pe internet , dar nu am reusit sa ajung la filiala [BANCA] unde s-a desfasurat evenimentul , sa depun acolo o hirtie .
Rezultatul este promitator , deoarece doamna care mi-a raspuns este de acord cu mine , in sensul ca nu este corecta oprirea comisionului de 1% din suma din contract (care contract depaseste depozitul pe care il aveam ), si nici restituirea dupa 3 (trei luni ) a sumei pe care mi-au oprit-o (depozitul la termen , integral) Recomandarea doamnei de la centrul [BANCA] a fost sa depun reclamatia la filiala respectiva.
De la protectia consumatorului am primit un raspuns de genul ,, mai bine lasa "
Va afisez unul din raspunsurile primite , dupa o corespondenta destul de frecventa cu persoane din domeniul bancar :
,,Raspuns: Banca pentru Locuinte presteaza, pentru clientii sai, servicii financiar-bancare in baza contractelor de economisire-creditare incheiate la distanta (prin corespondenta). Aceasta presupune o cerere a clientului, urmata de acceptare din partea bancii.
Contractul de economisire-creditare se considera incheiat in momentul in care clientul a acceptat oferta generala a bancii si a semnat cererea pentru incheierea contractului de economisire-creditare.
Prin semnarea cererii, clientul declara ca a primit si acceptat Conditiile Generale ale Contractelor de Economisire-Creditare ale bancii care fac parte integranta din contractul de economisire-creditare si reglementeaza relatia contractuala intre client si banca.
Acceptarea cererii de catre banca, respectiv deschiderea contractului se comunica in scris clientului prin scrisoarea de acceptare transmisa de banca pe adresa de domiciliu.
Clientul poate reveni (in scris) asupra cererii sale inca in faza precontractuala, dupa semnarea cererii si inainte ca aceasta sa ajunga la sediul central sa se proceseze si sa se nasca raportul contractual (in acest caz vorbim de o anulare a cererii si restituire integrala a sumei depuse in contul colector ) sau in faza contractuala, imediat dupa receptionarea prin posta a scrisorii de acceptare a contractului (in acest caz vorbim de o anulare a contractului, fara costuri / cheltuieli suplimentare suportate de catre clientul in cauza ).
Mentionam ca activitatea de consiliere (vanzare) a produselor este asigurata de catre partenerii nostri de afaceri ? agenti ai bancii, cel mai important dintre acestia fiind Banca prin toate unitatile sale teritoriale."
Deci , bancile pentru locuinte , conform acestui raspuns , considera ca eu am facut corespondenta , ca o cerere si un plic trimis de ei sunt considerate echivalentul unui contract semnat intre doua parti, desi ,eu am discutat personal cu functionara bancii , care mi-a prezentat oferta bancii intr-un mod inselator , am depus personal o alta cerere de reziliere a presupusului contract , si am depus o reclamatie scrisa referitoare la acest incident.
Nu am reusit pina acum sa-mi retrag banii de la banca dar , daca , pe internet reprezentantii bancii imi dau dreptate ,sper sa-i si iau de acolo