avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 329 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general inventariere
Discuție deschisă în Contabilitate în general

inventariere

LUCREZ INTR O INSTITUTIE PUBLICA SI AM FOST NUMIT PRIN DISPOZITIE, A FACE INVENTARIEREA ANUALA A PATRIMONIULUI.
INTREBARE:
CE DOCUMENTE TREBUIE SA MI PREDEA CONTABILITATEA DUPA CARE SA FAC INVENTARIEREA?
ACT NORMATIV
ARE OBLIGATIA BIROUL CONTABILITATE SA MI PREDEA LISTELE DE INVENTARIERE PENTRU A LE CONFRUNTA CU FAPTICUL?
MULTUMESC!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 14:00, 7 Decembrie 2011
dvs. faceti invemtariera pe formularul numit lista de inventar, ulterior la predat la contabilitate semnate, de comisie si insotite de procesul verbal .Contabilitatea face confruntarea cu scripticul.
NU SUN MULTUMIT DE RASPUNS
CE DENUMIRE DAU OBIECTULUI DE INVENTAR,PRODUS ,ETC, CE VALOARE DAU?!
In primul rand va rugam nu mai scrieti cu litere mari - in mediul online sa considera ca tipati la noi, ceea ce nu cred ca intentionati.

Iar legat de a doua dvs. postare, se vede ca nu ati mai participat la inventare. Dvs. nu trebuie sa dati nicio denumire niciunui obiect de inventar, cu atat mai putin sa dati vreo valoare. Acestea sunt inscrise pe listele pe care le veti primi; de asemenea pe acele liste va fi trecut numarul de bucati sau unitatea de masura a tuturor obiectelor de inventar sau mijloacelor fixe pe care trebuie sa le inventariati.

Va trebui pur si simplu sa le numarati, sa notati daca exista diferente in plus sa in minus fatza de ce scrie pe liste si eventual sa propuneti casarea lor daca nu mai corespund (sunt uzate fizic sau moral, sunt degradate etc).

La sfarsitul inventarului va trebui sa faceti un Proces verbal in care sa notati daca ati constatat dferente intre scriptic si faptic si de asemenea sa notati propunerile de casare daca ati constatat ca sunt obiecte de inventar sau mijloace fixe care ar trebui scoase din uz.

In principiu ar trebui sa vi se faca un instructaj de catre seful comisiei de inventariere, mai ales ca este prima oara cand participati la aceasta actiune.
Ultima modificare: Miercuri, 7 Decembrie 2011
Ares-3, moderator
Multumesc!
Asta doream sa stiu.
Se poate si un act normativ unde este stipulata aceasta regula?
Organizarea si efectuarea inventarierii se realizeaza potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale reglementarilor contabile aplicabile, precum si ale normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv.

[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Procedura casare mijloace fixe si obiecte de inventar noiembriesm noiembriesm Buna ziua, Va rog sa aveti amabilitatea sa-mi spuneti care sunt pasii de urmat pentru casarea unor mijloace fixe si obiecte de inventar. In mod normal se ... (vezi toată discuția)
Inventarierea la institutiile publice multescu99 multescu99 Va rog sa-mi spuneti daca o persoana care face control financiar preventiv propriu la o institutie publica, are dreptul legal de a fi membru in comisia de ... (vezi toată discuția)