avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1765 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pot cumula pensia de urmas cu veniturile rezultate ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pot cumula pensia de urmas cu veniturile rezultate dintr-un contract de mandat?

buna seara,am o nelamurire, si am rugamintea sa ma ajute cineva cu un raspuns.in prezent sunt studenta, si beneficiez de pensie urmas MAI, am dreptul sa prestez servicii prin contract de mandat , pentru a incheia asigurari privind reforma obligatorie a sistemului sanitar, fara ca aceasta sa mi afecteze capacitatea de a primi pensia de urmas.mentionez ca pentru sumele pe care le as primi daca as presta firma ar vira automat impozitul.multumesc anticipat si astept un raspuns cat mai curand
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:30, 9 Decembrie 2011
Legea nr. 263/2010 spune:

ART. 118
(1) În sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situaţii pentru care asigurarea este obligatorie, în condiţiile legii, urmãtoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limitã de vârstã;
b) nevãzãtorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum şi copiii, pensionari de urmaş, încadraţi în gradul III de invaliditate;
d) copiii, pensionari de urmaş, prevãzuţi la art. 84 lit. a) şi b).

ART. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmaş:
a) pânã la vârsta de 16 ani;
b) dacã îşi continuã studiile într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii, pânã la terminarea acestora, fãrã a depãşi vârsta de 26 de ani;
c) pe toatã durata invaliditãţii de orice grad, dacã aceasta s-a ivit în perioada în care se aflau în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a) sau b).


Dupa cum arata cele 2 articole, puteti cumula pensia de urmas cu alte venituri.
Ultima modificare: Vineri, 9 Decembrie 2011
ana-cer, moderator