avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 613 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Frustrat de factura la intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Frustrat de factura la intretinere

Va salut,
M-am mutat de aprox un an la bloc, si recunosc ca pana acum cateva luni nu am dat prea mare importanta listei cu cheltuielile de intretinere.De ceva timp m-am uitat mai atent la lista si am observat niste "ciudatenii" : sunt apartamente locuite de 3 persoane care declara un consum de doar 3 mc lunar , sunt apartamente locuite cu consum 0.Luna trecuta de exemplu pe scara s-au consumat 77 mc de apa, locatarii au declarat un consum de 52 mc,rezulta o diferenta de 25 mc.Modul in care este impartita aceasta pierdere mi se pare deasemeni ciudat : intr-o luna diferenta s-a impartit la nr de persoane aflate in intretinere, in alta luna la nr de apartamente locuite, in alta luna ... nici pana azi nu mi-am dat seama de algoritmul de calcul.Am luat legatura cu presedintele asociatiei de locatari, care mi-a spus ca modul de repartitie a pierderilor de apa il stabileste lunar cu sefa de scara!.Am cerut sa se faca verificarea apometrelor (in acel moment locuiam de 6 luni in bloc si nimeni nu imi verificase vreodata apometrul), a instalatiilor de apa,lucru care s-a facut dupa o luna.Nu s-au gasit probleme la instalatiile de apa,dar au fost gasite "cateva" neconcordante la anumite contoare indiviuale.S-au facut corectiile de rigoare,si totul a fost in regula pana la urmatoare afisare a listei de plati, care a fost identica cu cele de dinainte.
Ce pot sa fac in conditiile astea ?
Cel mai recent răspuns: blueauth , utilizator 20:02, 12 Decembrie 2011
Modul de repartitie al cheltuielilor privind "pierderile de apa rece sau menajera" sunt reglementate prin dispozitiile L.Nr.230/2007, Si nici decum de sefa de scara, Deasemeni modul de repartitie a acestor cheltuieli se mai stabilesc de AG a proprietarilor dar fara a-se incalca dispozitiile legale ..Obligatia de control si luarea de masuri a organelor de conducere ale Asoc. revine atunci cand pierderile de apa depasesc 15% din valoarea facturii.
Singurul lucru care mie mi se pare a fi in neregula este instabilitatea modului de a repartiza pierderile.
In mod normal ar trebui sa se faca un Regulament de repartizare a diferentei de apa intre consumul facturat si consumul declarat si care sa ramana batut in cuie. Aceasta variatie a modului de repartizare naste o multime de suspiciuni si presedinta asociatiei ar trebui sa fie prima care sa evite acest lucru.

Cereti-i sa faca acest Regulament care sa se respecte permanent, indiferent cat este aceasta diferenta.
Solicitati presedintelui sa se verifice lunar apometrele, indexul acestora.
Solicitati presedintelui sa se verifice instalatiile de apa din subsol si mergeti impreuna cu administratorul, cu membrii comitetului de 2-3 ori pe luna la subsol. Daca o sa constatati scurgeri de apa, coloane ruginite, picuraturi evidentiate prin baltile din subsol, fiti sigur ca acestea sunt cauze ale diferente de apa.
Luati decizia sa reparati instalatia de la robinetul general pana la parter si eliminati astfel o cauza importamta a pieredilor.
Cand am cerut o verificare a instalatiilor si a apometrelor s-a constituit o "comisie" formata din sefa de scara,presedintele de asociatie si un instalator autorizat.A fost verificat fiecare apartament locuit (15 din 24),subsolul, si nu s-a gasit nici o problema majora,cu exceptia unor diferente dintre consumul declarat si cel citit la verificarea unor apometre.Iar daca in vreunul din apartamentele nelocuite s-ar fi scurs lunar 25 mc de apa lunar,acest lucru ar fi fost sesizat de vecini! Eu cred ca diferenta mare e data de faptul ca sunt vecini care nu declara corect consumul de apa si "aranjeaza" apometrele.Altfel cum sa iti explici ca in nici un alt apartament, indiferent de nr de locatari , consumul nu depaseste 5 mc/luna ?Ati vorbit de obligatie unor verificar in cazul in care pierderile depasesc 15 % din factura.Aveti vre-un articol de lege cu care sa ma pot duce la presedintele asociatiei?Aceste verificari nu ar trebui facute inaintea emiterii fiecarei liste lunare de cheltuieli?
Ultima modificare: Sâmbătă, 10 Decembrie 2011
blueauth, utilizator
Verificarile nu se fac lunar, dar diferentele de apa au mai mai multe surse in afara de pierderile propriu-zise din subsol:

- baterii defecte care picura, wc-uri care curg la "fir de apa". Nu se inregistreaza aceste mici consumuri la nivel de apartament, pe contorul propriu, dar la contorul de bransament, de o clasa superioara de inregistrare a consumurilor si cu atat mai mult daca aceasta situatie exista la mai multe apartamente, se inregistreaza.
In unele apartamente, picaturile scurse de la bateriile din baie se strang in ligheane si apa stransa folosita la wc. Gainariile unora ajung la cote de neimaginat!
- pozitia diferita la montare a contoarelor fata de indicatia producatorului.
- citirea la date si ore diferite decat se face aceasta la contorul de bransament.
- citirea eronata sau voit eronata a indecsilor.
- declarea numai a mc, nu si a subdiviziunilor;
- avarii la coloanele comune de apa care pot ajunge la pierderi imense daca nu functioneaza robinetele din subsol sau acestea se inchid cu intarziere - adeseori nici nu se stie de avarii ore, zile intregi, daca nu exista om care sa verifice subsolul zilnic.
- montarea masinilor de spalat, a aparatelor de filtrare a apei inainte de contoare (furt de apa);
- masluirea contoarelor - trebuie sigilate si verificata sigilarea lor.

Daca aveti apartamente nelocuite la care nu s-a mai declarat consumul de mult timp si are scurgeri de apa, chiar inregistrate pe contor, dar nestiute, si aceasta poate fi o cauza de diferente.
Personal am avut o asemenea surpriza cu un apartament nelocuit si caruia, in virtutea regulamentului nostru nu i-am pus consum de apa pe considerentul ca "nu este, nu consuma". Cand si-a vandut apartamentul si noul proprietar a dat prima oara indecsii, am constatat un consum de 70 mc pe care a trebuit sa-i pun in sarcina noului proprietar, care proprietar nici nu vrea sa auda sa-i plateasca. Bun, dar cand a cumparat, a avut grija sa citeasca indecsii, ca si la contorul electric, si sa-i declare la timp, astfel incat sa-i fi pus in sarcina vechiului proprietar pe ultima luna de intretinere pe care ar fi platit-o el? Nu! Atunci noul proprietar a fost bun de plata.
Ultima modificare: Duminică, 11 Decembrie 2011
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Nereguli consum de apa in bloc. pierderi de cel putin 30mc lunar. adrian_adri adrian_adri Buna ziua. As dori cateva sfaturi in legatura cu o situatie cu care ma confrunt de cateva luni. In fiecare luna, la consumul de apa declarat mi se adauga ... (vezi toată discuția)
Cine plateste pausal apa rece? cum putem descoperi hotul? ContSters109480 ContSters109480 Locuiesc intr-o scara de bloc cu 20 de apartamente, din care 1 nu are apometre in apartament. 19 detin centrala termica, implicit apometre. Scara are un ... (vezi toată discuția)
Repartizare diferentele apa Stefanescu Anca Stefanescu Anca suntem o familie de trei persoane(eu,sotul si copilul de 3 ani)si locuim iintr-o garsoniera ,intr-un bloc din sectorul 3 ,din luna iunie.Blocul are contor de ... (vezi toată discuția)