Buna ziua,
O intreprindere individuala avand doua obiecte de activitate cum anume trebuie sa isi tina contabilitatea? Intr-un singur registru de incasari si plati sau doua? Ce registre ar mai trebui sa aiba?
Multumesc
PFA in sistem real conduce contabilitatea in partida simpla. Pt aceasta se procura registrele prevazute de Ord MFP nr 1040/2004: Registrul-jurnal de incasari si plati (14-1-1/b ) si Registrul-inventar (14-1-2/a) necesare pentru conducerea contabilitatii in partida simpla care se inregistreaza la fisc dupa numerotarea si snuruirea acestora.
Se mai procura:
- de la DGFP Registrul unic de control in care se consemneaza de organele de control toate verificarile efectuate asupra PFA-ului;
- Registru inventar (cod 14-1-2) pentru inregistraea rezultatelor inventarierii anuale (sunt discutii ca trebuie sau nu trebuie acest registru);
- Jurnalele de vanzari si cumparari pt intocmirea Declaratiei 392 si urmarirea cifrei de afaceri (pt plafonul de 35.000 Euro).
Jurnalele Vanzari si Cumparari sunt obilgatorii pentru toate persoanele impozabile si neimpozabile pentru operatiunile efectuate in desfasurarea activitatilor economice.
Jurnalele Vanzari si Cumparari nu sunt formulare tipizate stabilite de MFP. Fiecare persoană poate să îşi stabilească modelul acestor documente. Modelele orientative ale jurnalelor şi registrelor care trebuie întocmite conform art. 156 din Codul fiscal sunt propuse în anexele nr. 1-4 ale OMEF nr. 1372/2008.
Aceste documente prevăzute se pot întocmi manual sau prin utilizarea sistemului informatic, după caz.
Deci sa inteleg ca in registru trec documentele justificative in ordine cronologica indiferent de sursa din care provin (o activitate sau alta)?
Va multumesc mult pt lamuriri.