avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 284 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cont bancar asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cont bancar asociatie

sunt oblogate asociatiile de proprietari sa aibe cont curent bancar ,pt ca am incercat sa platesc intretinerea prin virament bancar si mi s-a spus ca nu au cont,,,
Legal este sa detina cont bancar care sa fie alimentat cu sumele percepute din cota individuala de intretinere si din care sa fie achitate facturile catre furnizorii de servicii si terti
Art 45 *4 din L nr 230/2007
Asociatia de proprietari poate deschide unul sau mai multe conturi la oricare unitate bancara,in conditiile legii

Pentru a nu acumula restante aveti poibilitatea, fie sa transmiteti in termen legal suma prin mandat postal cu confirmare de primire,fie sa deschideti cont curent,informati asociatia de proprietari sa ridice periodic c/v intretinere
Da, ca persoane juridice sunt obligate sa aiba si sa opereze incasari, dar mai ales plati prin cont bancar.
Conform articolului citat mai sus asociatia poate dar nu este obligata sa aiba cont bancar.
Personal nu prea vad avantajul contului pentru ca in loc sa mergi cu banii la furnizor trebuie sa mergi cu ei la banca si bancile au un program mai scurt decat furnizorii, plus ca trebuie sa completezi o multime de formulare pentru a depune banii in cont si pentru ai transfera in contul furnizorului.
Nu mai spun ca o cifra gresita in numarul de cont poate trimite banii aiurea si administratorul e bun de plata, fiindca sistemul bancar nu permite retragerea banilor pe care i-ai trimis din greseala cuiva.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cand ai un cont bancar, ca asociatie, administratorul pe internet isi face un cont online la banca respectiva.
Banii din incasari ii depune la banca (isi gaseste timp in cadrul orarului bancii sa faca asta). De ales se poate alege o filiala aproape de casa sau aproape de serviciu (daca este o persoana care mai lucreaza).
Ca administrator, cand depui banii nu trebuie niciun formular. Banca iti da un cartonas cu contul bancar si de cate ori ai de depus bani, te prezinti la ghiseu, dai banii si cartonasul, fara sa mai completezi nimic. In 2-3 minute s-a incheiat operatiunea.
Vii acasa, intri pe internet, in contul de la banca (toate bancile au internet banking) si iti formezi plati in My payment unde scrii contul beneficiarului si alte informatii utile (dar cateva). Aceasta presetare o vei folosi de fiecare data cand platesti factura la un furnizor, nu risti nimic, contul e scris de prima oara si ramane salvat, de asemenea si celelalte date - nume beneficiar, contul din care faci platile - al asociatiei etc).
Sunt banci care au bancomate de depus bani si atunci este necesar un card pe care il poti obtine de la banca oricand. In cazul acesta nici macar la ghiseu nu mai stai.

Deci toate platile la furnizori se fac stand acasa pe scaun si butonand pe internet. Comisionul de plata al tranzactiilor este o bagatela, o suma fixa ceva intre 2,10 si 3,10 lei (din ce stiu eu) pentru orice suma transferi.

Locatarii pot face transferul din contul lor bancar in contul asociatiei tot prin internet banking. Aproape oricine are acum un cont de salariu sau un cont de debit, ba chiar si de credit si un internet cu posibilitatea gratuita de a-si face cont online la banca lui.

Furnizorii mari au conturi la mai toate bancile mari, asa ca multe din transferuri sunt gratuite, potrivindu-se cu banca asociatiei, deci nici macar acel comision nu se mai plateste.

Tot din contul online administratorul poate vedea oricand suma existenta in contul curent si poate sa-si formeze sau sa-si desfiinteze si depozite, fara sa intrebe sau sa faca cereri cuiva.
Practic oricand poti vedea sumele din contul curent, poti vizualiza intrarile si iesirile din cont, poti vizualiza dobanzile la conturi.

Iti poti edita propriul extras de cont fara sa te coste nimic.

Daca ceva a progresat vizibil este relatia intre banca si client. E pacat ca administratorii sa nu se foloseasca de aceasta facilitate cu totul si cu totul civilizata si lipsita de riscuri.
Sistemul de securitate al bancilor este pus la punct si daca esti un om suspicios poti intra si de 100 de ori pe zi in cont si iti poti lista 100 de rapoarte zilnice ale soldurilor. Asta ca sa fii linistit ca poti dovedi oricand ca ai avut acea suma in sold.
@Carturarul

Sper ca noua lege a asociatiilor sa prevada obligativitatea detinerii unui cont bancar. Existenta unui cont in banca este benefic atat pentru asociatie cat si pentru locatari. Acesta ar trebui afisat la avizier pentru a fi cunoscut de toti locatarii. Se poate achita intretinerea si la banca prin completarea unui formular de depunere a numerarului, sau online. Sunt locatari care nu pot ajunge la casieria asociatiei in timp util. S-ar putea evita si discutiile neprincipiale cu unii administratori.
Platile catre furnizori se fac foarte usor prin completarea unui ordin de plata, e adevarat ca ne costa (comisionul), dar ar fi mult mai clar , mai transparenta partea financiara a asociatiei.
Administratorii mai putin pregatiti evita contul bancar.

Alte discuții în legătură

Plati catre radet doru barbu doru barbu Asociatia de locatari are cont curent in BCR.Plata facturilor RADET se face prin BCR si numai prin BCR( pe factura scrie contul asociatiei la BCR).Ce trebuie ... (vezi toată discuția)
Intretinere depusa la cec prin virament goby goby Buna ziua! Un proprietar motivand ca nu ajunge la timp sa plateasca intretinerea conform orarului de incasari, solicita sa i se dea contul asociatiei de la ... (vezi toată discuția)
Comision bancar marianionescu1 marianionescu1 Buna ziua, Va rog sa imi spuneti cine trebuie sa platesca comisionul aferent de depunere si de incasare, in cazul in care un proprietar face plata ... (vezi toată discuția)