LEGEA nr. 82/1991 – Legea contabilitatii actualizata 2011
ART. 1
(2) Institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea financiara.
ART. 5
(1) Persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) au obligatia sa conduca contabilitatea in partida dubla si sa intocmeasca situatii financiare anuale, potrivit reglementarilor contabile aplicabile. Subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, potrivit prezentei legi, fara a intocmi situatii financiare anuale pentru propria activitate.
Adnotare:
Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 6 al art. I din OUG nr. 37 din 13 aprilie 2011, publicata in MOf. nr. 285 din 22 aprilie 2011.
(1^1) Persoanele care in exercitiul financiar precedent au inregistrat cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro pot opta pentru un sistem simplificat de contabilitate, aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.
ART. 10
(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
(3) Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii,
In linii mari asta este cadrul legal in care va inscrieti. Detalii suplimentare puteti obtine studiind Legea anterior precizata
Va trebuie un contabil autorizat, membru CECCAR sau cu contract cu o firma specializata, pentru intocmirea balantei anuale si semnarea bilantului. In rest , mai ales daca aveti un volum foarte restrans de activitate intr-un an de zile, adica pentru tinerea la zi a registrului de casa si pentru colectarea si pastrarea celor cateva facturi, chitante si extrase de cont de la banca, e de ajuns ca unul din membrii asociatiei, care are putina experienta, sa fie desemnat de catre presedinte cu acesta treaba. Va va fi nevoie de un contabil cu activitate curenta la asociatie numai daca accesati fonduri europene sau de la alti finantatori interni sau internationali, care dau bani multi pentru care solicita rapoarte financiare. In acest caz si volumul de documente financiar contabile creste. Pe aceste proiecte cu finantare mare, aveti posibilitatea sa angajati chiar contabil cu contract de munca cu timp partial, pe durata derularii proiectului.
eu tin evidenta la un ONG dupa ordinul Nr. 1969 din 9 noiembrie 2007
privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial.
as avea nevoie de cineva care sa tina evidenta unui ong cu bilant nedepus si activitate ...simpla
Alte discuții în legătură
Oug nr. 37/2011
marius1975_2
Ce schimbari aduce aceasta ordonanta pentru un PFA? Pe hotnews.ro am citit urmatoarele:
\" * Persoanele ce in exercitiul financiar precedent au inregistrat ... (vezi toată discuția)
Bilant ong-uri
camicami
Buna voua,
vreau sa va intreb daca bilantul ONG 2011 trebuie insotit de note explicative.
In informarea ANAF referitoare la bilanturile ONG-urilor 2011 nu ... (vezi toată discuția)