ce inseamna conro, de fond , ce implica el?
ce acte trebuiesc puse la dispozitia celor de la control? pot verifica si ceea ce tine de salarii ?
multumesc mult
La dispozitia inpectorilor fiscali trebuie puse la dispozitie toata evidenta contabila si fiscala a societatii din perioada specificata in avizul de inspectie fiscala.
Deoarece obligatiile aferente salariilor sunt creante/obligatii fiscale fac obiectul inspectiei fiscale si sunt controlate.
TEMEI LEGAL
CODUL DE PROCEDURA FISCALA -actualizat la data de 30 septembrie 2008
Sfera inspecţiei fiscale
Art. 94
Obiectul şi funcţiile inspecţiei fiscale
(1) Inspecţia fiscală are ca obiect verificarea legalităţii şi conformităţii declaraţiilor fiscale, corectitudinii şi exactităţii îndeplinirii obligaţiilor de către contribuabili, respectării prevederilor legislaţiei fiscale şi contabile, verificarea sau stabilirea, după caz, a bazelor de impunere, stabilirea diferenţelor obligaţiilor de plată şi a accesoriilor aferente acestora.
(2) Inspecţia fiscală are următoarele atribuţii:
a) constatarea şi investigarea fiscală a tuturor actelor şi faptelor rezultând din activitatea contribuabilului supus inspecţiei sau altor persoane privind legalitatea şi conformitatea declaraţiilor fiscale, corectitudinea şi exactitatea îndeplinirii obligaţiilor fiscale, în vederea descoperirii de elemente noi relevante pentru aplicarea legii fiscale;
b) analiza şi evaluarea informaţiilor fiscale, în vederea confruntării declaraţiilor fiscale cu informaţiile proprii sau din alte surse;
c) sancţionarea potrivit legii a faptelor constatate şi dispunerea de măsuri pentru prevenirea şi combaterea abaterilor de la prevederile legislaţiei fiscale.
(3) Pentru ducerea la îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la alin. (2) organul de inspecţie fiscală va proceda la:
a) examinarea documentelor aflate în dosarul fiscal al contribuabilului;
b) verificarea concordanţei dintre datele din declaraţiile fiscale cu cele din evidenţa contabilă a contribuabilului;
c) discutarea constatărilor şi solicitarea de explicaţii scrise de la reprezentanţii legali ai contribuabililor sau împuterniciţii acestora, după caz;
d) solicitarea de informaţii de la terţi;
e) stabilirea corectă a bazei de impunere, a diferenţelor datorate în plus sau în minus, după caz, faţă de creanţa fiscală declarată şi/sau stabilită, după caz, la momentul începerii inspecţiei fiscale;
f) stabilirea de diferenţe de obligaţii fiscale de plată, precum şi a obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora;
g) verificarea locurilor unde se realizează activităţi generatoare de venituri impozabile;
h) dispunerea măsurilor asigurătorii în condiţiile legii;
i) efectuarea de investigaţii fiscale potrivit alin. (2) lit. a);
j) aplicarea de sancţiuni potrivit prevederilor legale;
k) aplicarea de sigilii asupra bunurilor, întocmind în acest sens proces-verbal.
(4) Nu intră în atribuţiile inspecţiei fiscale efectuarea de constatări tehnico-ştiinţifice sau orice alte verificări solicitate de organele de urmărire penală în vederea lămuririi unor fapte sau împrejurări ale cauzelor aflate în lucru la aceste instituţii.
Societatea mea a inchiriat un spatiu comercial de la o persoana fizica, spatiu pe care l-am subinchiriat unei alte firme contractul permitand acest lucru. Am fost chemat la Finante pentru datorii la buget si mi s-a cerut insistent sa le predau copii ale contractelor de chirie. Intrebare:
sunt obligat sa le prezint aceste contracte?
cei de la administratia financiara mi-au cerut sa le fac copii dupa contractele de munca la catva angajati, nu stiu daca este corect acest lucruu.
eu stiam ca cei de la ITM verifica contractele angajatilor si nu cei de la adm financiara la un control de fond.
poate cineva sa ma sfatuiasca ce sa fac?
astept pareri.
Sediul frimei
alex_16mai
daca o firma are probleme cu privire la incapacitatea de plata a diferitelor taxe se poate ingradi dreptul asupra sediului firmei de catre autoritati in ... (vezi toată discuția)