avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 679 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale reevaluare cladire
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

reevaluare cladire

Daca o societate si-a marit valoarea contabila a unei cladiri ca urmare a existentei unui raport de evaluare intocmit de banca pentru un credit, raport in care se specifica ca raportul a fost emis doar pentru uzul bancii, atunci ce impozit pe cladire va plati la primarie? procentul mai mic ca urmare a indeplinirii conditiei de existenta a unei reevaluari!!!!!
elena_dana a scris:

Daca o societate si-a marit valoarea contabila a unei cladiri ca urmare a existentei unui raport de evaluare intocmit de banca pentru un credit, raport in care se specifica ca raportul a fost emis doar pentru uzul bancii, atunci ce impozit pe cladire va plati la primarie? procentul mai mic ca urmare a indeplinirii conditiei de existenta a unei reevaluari!!!!!


Orice modificare a valorii impozabile a cladirilor ( ma refer la evaluarile inregistrate in contabilitate) trebuie comnicata Consiliului Local in 30 zile, in vederea modificarii deciziei de impunere.

La declaratia depusa la primaria se anexeaza raportul de evaluare precum si balanta de verificare din care rezulta operarea acestora in contabilitate ( soldul contului 212 si 105 )

Termenul de 3 ani pentru reevaluare, va incepe sa curga de la ultima evaluare inregistrata in contabilitate.






TEMEI LEGAL
CODUL FISCAL


Art. 253. - (1) In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii.

(2) Cota de impozit se stabileste prin hotarare a consiliului local si poate fi cuprinsa intre 0,25% si 1,50% inclusiv. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

(3) Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, conform prevederilor legale in vigoare.

(31) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.

(4) In cazul unei cladiri a carei valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, valoarea impozabila se reduce cu 15%.

(5) In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului persoana juridica.

(6) In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucuresti intre 5% si 10% si se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Fac exceptie cladirile care au fost amortizate potrivit legii, in cazul carora cota impozitului pe cladiri este cea prevazuta la alin. (2).

(7) In cazul unei cladiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia se aplica urmatoarele reguli:

a) impozitul pe cladiri se datoreaza de locatar;

b) valoarea care se ia in considerare la calculul impozitului pe cladiri este valoarea din contract a cladirii, asa cum este ea inregistrata in contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale in vigoare;

c) in cazul in care contractul de leasing inceteaza altfel decat prin ajungerea la scadenta, impozitul pe cladiri este datorat de locator.

(8) Impozitul pe cladiri se aplica pentru orice cladire detinuta de o persoana juridica aflata in functiune, in rezerva sau in conservare, chiar daca valoarea sa a fost recuperata integral pe calea amortizarii.
Primaria nu are de ce sa nu accepte reevaluarea. Nu scrie nicaieri in codul fiscal ca rapoartele de reevaluare facute de banci nu sunt valabile. Din contra, atata timp cat sunt facute de un evaluator specializat, primaria nu are nici un cadru legal sa o conteste.
m_irina a scris:

Primaria nu are de ce sa nu accepte reevaluarea. Nu scrie nicaieri in codul fiscal ca rapoartele de reevaluare facute de banci nu sunt valabile. Din contra, atata timp cat sunt facute de un evaluator specializat, primaria nu are nici un cadru legal sa o conteste.


Scopurile pentru care sunt facute evaluarile/reevaluarile sunt diferite. In general o banca face reevaluarile in scopul acoperirii unui credit, ceea ce duce la obtinerea unei valori cat mai mici a imobilului in cauza, pentru ca banca sa fie cat mai sigura in caz de neplata din partea clientului. O reevaluare in vederea stabilirii valorii impozitului, in mod cert are un alt scop, si valorile si criteriile nu sunt aceleasi. Pe de alta parte evaluatorii sunt obligati ca in raportul pe care il intocmesc sa arate scopul raportului si sa motiveze metodele pe care le-au ales pentru stabilirea pretului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Obligativitate reevaluare cladiri dianadaria_voda dianadaria_voda Exista o obligativitate pentru societati de a-si reevalua cladirile ? Intreb acest lucru pentru ca societatea x are declarata o valoare inregistrata in ... (vezi toată discuția)
Impozit pe cladiri ContSters45935 ContSters45935 Buna ziua! Va cer ajutorul in urmatoarea problema: O Asociatie crestina (nu suntem Asociatie religioasa, neavand numarul de membrii necesar pt. aceasta forma ... (vezi toată discuția)
Avantaje reevaluare mihaela_maria mihaela_maria Cum societate comerciala poate opta pentru a efectua sau nu reevaluare (reevaluare cladiri, terenuri, etc.), care ar fi avantajele in cazul reevaluarii? Exista ... (vezi toată discuția)