Voi descrie o situatie concreta dintr-o unitate scolara referitoare la miscarea personalului didactic, situatie in care noua Metodologie permite luarea unei decizii bazate mai mult pe subiectivism.
In urma pensionarii unui profesor de matematica se vacanteaza un post pe care il solicita cel de-al doilea titular de matematica din scoala, care detine insa, doar 5 ore in aceasta scoala, restul, pana la 18 fiind in alta unitate scolara (mentionez ca titulatura este in cele doua scoli). Conform Metodologiei de miscare a personalului didactic pt. anul scolar 2012- 2013 (art. 30.), acest titular are dreptul sa solicite intregirea normei didactice in unitatea scolara unde se elibereaza orele. In acelasi timp, la nivelul scolii se restructureaza un post de invatator. Din cei 20 de invatatori ai scolii, se restructureaza, la cerere, un invatator care, a terminat si facultatea de matematica, cu intentia de a ocupa tocmai postul care se elibereaza si care a fost solicitat si la intregirea de norma. Decizia o va lua Consiliul de Administratie al scolii (conform Legii educatiei in viguare; mentionez ca, pana anul trecut astfel de decizii se luau la nivel de Inspectorate scolare, iar intregirile de norma se aprobau cu mult timp inaintea restructurarilor). Nelamurirea mea, in acest sens, este daca invatatorul restructurat are sau nu prioritate (ceea ce nu reiese din Metodologie) si daca Consiliul de Administratie al scolii ar putea sa respinga cererea de intregire a normei didactice din motive pur subiective, respectiv faptul ca invatatorul restructurat poate ramane fara servici.
1. restrangerea de activitate este urmare a reorganizarii, comasarii, reducerii numarului de elevi, nu la cerere.
2. restrangerea de activitate se solutioneaza de catre isj, fiind titular in invatamant.
3. dupa noua metodologie se solutioneaza mai intai restrangerea de activitate.
Nu mi-e clae cum e cu restrangerea de activitate la cerere.... merita sa intrebati isj-ul daca este de acord sa valideze asa o incalcare a legii. Parerea mea!
Multumesc pentru raspunsul incurajator, dar, daca ati putea sa-mi spuneti conform carui articol din noua metodologie se solutioneaza restrangerea de activitate inaintea intregirii de norma, v-as fi recunoscatoare...
Da, restrangerea de activitate este, in acest caz, urmare a reducerii numarului de elevi; exista aceasta posibilitate, ca unul dintre invatatori sa-si asume acest risc si sa solicite propria restructurare, fapt care, va multumi pe toata lumea deoarece se evita dosariada si, implicit certurile pe puncte si punctaje.