avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 354 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... As vrea sa fiu luata in evidenta de AJOFM si sa urmez ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

As vrea sa fiu luata in evidenta de AJOFM si sa urmez cursuri de calificare

In primul rand buna seara,
As vrea sa stiu daca nu am beneficiat niciodata de ajutor de somaj in 15 ani de munca si am ramas fara servici cum ma pot inscrie la un curs de recalificare fara sa-l platesc , daca este posibil asa ceva.
Deasemeni as vrea sa fiu luata in evidenta la AJOFM si daca imi puteti spune ce acte imi trebuie.
Va multumesc pentru ajutor
Cel mai recent răspuns: MMC71 , utilizator 16:58, 14 Iunie 2018
Pentru a fi luata in evidenta AJOFM, trebuie sa va prezentati cu dosarul de somaj.
Dar pentru acest lucru este important cu ce articol v-a fost incheiat Contractul indidual de munca.
Apoi, in termen de 10 zile de la inchiderea CIM trebuie depus dosarul la AJOFM cu urmatoarele acte


actul de identitate, in original si in copie;
actele de studii si de calificare, in original si in copie;
certificatul de nastere, in original si in copie;
certificatul de casatorie, in original si in copie;
adeverinta medicala, cu mentiunea ca persoana este apta de munca; - sau ca are eventuale restrictii medicale avizate de medic de medicina muncii (valabilitatea adeverintei este 30 de zile de la emitere);
acte eliberate de organele financiare teritoriale (certificat de atestare fiscala pentru somaj), din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta (500 RON) - valabilitatea certificatului este de 90 de zile de la emitere;
NUMAI DACA ESTE CAZUL: - declaratie notariala din care sa rezulte ca in prezent nu realizez venituri de loc sau ca veniturile realizate din activitati autorizate potrivit legii {activitati economice desfasurate de persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si/sau familiale conform legii sau exercitarea profesiilor liberale potrivit dispozitiilor legale speciale} - (in cazul in care acestea nu au fost lichidate) sunt mai mici de 500 RON / luna;
carnetul de munca, in original si in copie, sau, in cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajatori si vizata de inspectoratul teritorial de munca, din care sa rezulte perioadele in care s-a prestat activitatea, precum si data si motivul incetarii raporturilor de munca sau de serviciu de la ultimul angajator;
adeverinta prevazuta la art. 18, din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare ;
confirmarea stagiului de cotizare pentru somaj de catre Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca pe raza careia isi are sediul agentul economic;
exstras de cont curent pentru cazurile in care exista card de debit la BANCA TRANSILVANIA sau BRD;
NUMAI DACA ESTE CAZUL
copie de pe hotararea definitiva de reintegrare in munca, atunci cand reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care persoana a fost incadrata in munca anterior din cauza incetarii definitive a activitatii sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;
dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului, respectiv adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii in care persoana a fost incadrata anterior,din care sa rezulte desfiintarea postului;
declaratie pe proprie raspundere, a persoanei in cautarea unui loc de munca, in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului, urmand ca agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sa verifice la organele competente veridicitatea declaratiei;

Toate actele necesare trebuie depuse in termen de 10 zile de la data incetarii CIM, sau in termen de 12 luni de la aceeasi data pentru a beneficia de indemnizatie de somaj.

Apoi, odata inregistrata la AJOFM va puteti adresa centrului de consiliere/ mediere al Agentiei, pentru a va inscrie la unul din cursurile pe care le are in program Agentia.

Agentiile Judetene lucreaza cu mai multe societati care au accesat Fonduri Europene si care au ca si grup tinta Someri, si ei va pot indruma.

Mult succes!
Multumesc mult.
Contractul de munca mi-a fost incheiat prin demisie, iar akgajayorul nu a vrut sa-mi elibereze aceea adeverinta de vechime, In acest caz pot beneficia de curduri gratuite? Pentru ca nu beneficiez de nici un fe; de ajutor don partea statului,
1. Va puteti inregistra la Agentia de Somaj ca persoana in cautarea unui loc de munca, fara a beneficia de indemnizatie de somaj.

2. Din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca:

Art. 5. În sensul prevederilor prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
...
III. persoanã în cãutarea unui loc de muncã - persoana care face demersuri pentru a-şi gãsi un loc de muncã, prin mijloace proprii sau prin înregistrare la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã în a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa ori la alt furnizor de servicii de ocupare, acreditat în condiţiile legii;
...
Art. 63.
(1) Persoanele în cãutarea unui loc de muncã pot participa la programe de formare profesionalã care sã le asigure creşterea şi diversificarea competenţelor profesionale în scopul asigurãrii mobilitãţii şi reintegrãrii pe piaţa muncii.

(2) Programele de formare profesionalã asigurã, conform legii, iniţierea, calificarea, recalificarea, perfecţionarea şi specializarea persoanelor în cãutarea unui loc de muncã.

(3) Formarea profesionalã a persoanelor în cãutarea unui loc de muncã se face ţinându-se seama de cerinţele de moment şi de perspectivã ale pieţei muncii şi în concordanţã cu opţiunile şi aptitudinile individuale ale persoanelor respective.

(4) Formele prin care se realizeazã formarea profesionalã a persoanelor în cãutarea unui loc de muncã sunt: cursuri, stagii de practicã şi specializare, precum şi alte forme, în condiţiile legii.

Art.65
...
(3) Finanţarea activitãţii de formare profesionalã se face din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, în baza indicatorilor stabiliţi prin planul naţional de formare profesionalã aprobat.

3. Asadar inregistrati-va la Agentia de Somaj si veti putea beneficia de un curs gratuit de formare profesionala.
Dar daca am fost inscrisa la fortele de munca , am reusit sa ma angajez pe cont propiu , mai pot beneficia de un curs de calificare ? din cate am inteles dosarul are valabilitate 6luni
Ultima modificare: Joi, 14 Iunie 2018
MMC71, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Somajul si angajatorul suciugeorgeta suciugeorgeta Ce documente trebuie sa inmaneze angajatorul salariatullui care intra in somaj? (vezi toată discuția)
Acte somaj adresaramona@yahoo.com adresaramona@yahoo.com va rog frumos imi poate spune cineva de ce acte am nevoie sa depun dosarul pentru somaj si unde ?multumesc (vezi toată discuția)
Obtinerea indemnizatiei de somaj eremia eremia am lucrat 2 ani la firma......cu contract pe perioada nedeterminata.In urma restructurarii postului firma ma anuntat ca inceteaza relatiile contractuale cu ... (vezi toată discuția)