Buna ziua! sunt angajata intr-o firma din anul 2010 luna iulie si din data de 14 noiembrie 2011 sunt in concediu medical, nelamurirea mea consta in plata pe luna decembrie si mai exact a acelor zile libere legale. Vroiam sa stiu daca acele zile sunt platite eu fiind in concediu medical avand in vedere ca zile libere nu a avut firma cum sa-i ofere. Va multumesc anticipat!
OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate
ART. 10
(1) Baza de calcul a indemnizaţiilor prevãzute la art. 2 se determinã ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pânã la limita a 12 salarii minime brute pe ţarã lunar, pe baza cãrora se calculeazã contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii................
(5) Din duratele de acordare a concediilor medicale, exprimate în zile calendaristice, se plãtesc zilele lucrãtoare.
(6) La stabilirea numãrului de zile ce urmeazã a fi plãtite se au în vedere prevederile legale cu privire la zilele de sãrbãtoare declarate nelucrãtoare, precum şi cele referitoare la stabilirea programului de lucru, prevãzute prin contractele colective de muncã.
Daca ati intrat in concediu medical din luna noiembrie 2011, s-au luat in calcul veniturile realizate in lunile mai-octombrie 2011. Totalul acestora s-a impartit la totalul zilelor lucrate in cele 6 luni anterioare si s-a obtinut media pe 1 zi de medical, la care se aplica procentul aferent codului de concediu trecut pe certificatul medical (aveti explicatiile pe verso).
Aceasta valoare s-a inmultit, in luna decembrie, cu 20 (nr. zile lucratoare din luna decembrie)
si asta a reprezentat indemnizatia dvs. de concediu medical.
Daca aveti si luna ianuarie integral medical, atunci indemnizatia va fi media zilnica X 21 zile lucratoare in luna ianuarie 2012.
Sper ca v-am lamurit.
Multa sanatate!
Calcul concediu medical
mml