Fac parte dintr-un bloc nou cu 12 aparatamente din care doar 9 sunt locuite si urmeaza sa infinntam asociatia de proprietari. As vrea sa stiu daca se poate sa se ocupe unu dintre noi cu socotelile si platile dupa ce infintam asociatia? Ne gandeam sa facem cu randul cate un an fiecare proprietar si sa eliminam plata administratorului. Este posibil/legal?
Avem doar un contract la enrgie elctrica si apa la primarie. Mentionez ca ficare apartament are apomentrul lui pentru apa si avem un hidrofor pe scara.
Cum spuneati, mai intai organizati-va in as. prop., acolo va alegeti un com. executiv si o comisie de cenzori (trei membri in com. ex. si 1 membru al com. de cenzori - acesta din urma sa aiba ceva studii economice). Purtati discutii, hotarati si nu va intreaba nimeni de sanatate - pana la proba contrarie... O sa aveti diferente la apa, unii achita costul intretinerii, altul mai intarzie, cineva face curatenie, altul este ocupat si prefera ingrijitor... ehehei, cate nu se pot intampla.
Aici pe forum un utilizator spunea ca are un apartament duplex si nu se mai intelege cu vecinul. Unul are contract la apa, celalalt are fosa septica si intreba daca vecinul nu-i da apa (era titular de contract), el de ce sa-i permita accesul la fosa? Ce mai, trebuie sa va luati toate masurile din timp. Intocmirea unor liste de plata se pot face de oricine, insa trebuieste respectata legislatia in vigoare.
Succes!
Daca tot intentionati sa desfasurati activitatea de administrare imobil ,incercati ca persoana care presteaza efectiv responsabilitatea de administrator imobil sa se acomodeze cu prevederile in vigoare,sa contacteze serviciul specializat din primarie pentru a parcurge cursul de pregatire si perfectionare ,la finalul caruia va sustine examen pentru obtinerea de atestat,obligatoriu pentru prestarea responsabilitatii de administrator de imobil
Da, poate fi si profesor de contabilitate. Dumnealui ar fi foarte bun ca membru al com. de cenzori. Mai gasiti un cetatean din bloc care ar putea sa se ocupe de activitatea de administrator, dar cum s-a mai spus, trebuie sa faca cursurile de administrator, precum si sa obtina atestatul de la CL.
Alta alternativa (adm.), sa angajati un profesionist din alta parte. Nu va jucati, desi pare simplu.
Eu cred ca problema calificarii administratorului se pune numai in cazul angajarii. Daca reusiti sa va tineti singuri evidentele consumurilor efective in scara dvs., nimeni nu poate hotara mai mult fata de ce ati hotarat voi acolo, in cadrul vietii interne a asociatiei.
Ca un sfat, cel care citeste apometrele si incaseaza banutii sa ii predea altcuiva.