Sunt angajat al unei firme, nu am intentia ,cel putin deocamdata, sa renunt la acest serviciu dar in timpul liber mai prind cate o lucrare care imi completeaza veniturile. Problema este ca sunt uneori in situatia de a refuza lucrari pentru ca nu pot emite facturi, nu pot platii legal omul/oamenii care lucreaza pentru mine cand sunt lucrari mai mari unde am nevoie de ajutor precum si alte complicatii de acelasi gen. Intrebarea este ce forma de organizare juridica ar fi mai avantajoasa pentru mine, PFA sau microintreprindere, tinand cont ca obiectul de activitate ar fi proiectare si executie instalatii electrice si automatizari. Multumesc
Daca va inregistrati ca platitor de tva, folositi facturi cu tva, completati in plus doua registre speciale pentru intrarile si iesirile facturilor, si depuneti trimestrial o declaratie de tva si o declaratie 394 cu toate facturile de la cumparari si vanzari.
Va multumesc pentru raspunsuri. Intind prea mult coarda daca mai pun o intrebare? In cazul in care ma inregistrez ca platitor de tva (ceea ce foarte probabil o sa fac) este obligatoriu sa am contabil angajat?
Nu sunteti obligat sa aveti contabil pentru a tine contabilitatea in partida simpla si a depune aceste declaratii. Primul an va va fi un pic mai greu pana va veti acomoda cu procedurile pe care le puteti afla si de pe acest forum, iar apoi totul vi se va parea simplu. Pentru inceput , dupa infiintarea pfa, important sa va notati ce declaratii aveti de depus si care sunt termenele de depunere.