un dezvoltator imobiliar inregistrat in scopuri de tva intocmeste jurnal de vanzari si jurnal de cumparari , mai are obligatia de a intocmi si alte evidente?Trebuie sa organizeze contabilitate?Multumesc
Am formulat intrebare la ANAF si raspunsul lor a fost ca nu se organizeaza contabilitate.Exista doar obligatia de a completa jurnalul de vanzari si jurnalul de cumparari in vederea introcmirii decontului de Tva
Daca aveti un jurnal de vinzari si unul de cupmparari,automat aveti cheltuiei si venituri.
deci implicit un jurnal de casa si banca...etc.
Aceasta evidenta contabila a actelor primare cine le face?
deci cum spunea colega mai sus "Da, trebuie sa conduca evidenta contabila in conformitate cu Legea nr.82/1991_ Legea contabilitatii -republicata"
Succes!!:D
Desi a trecut mai bine de un an de la postarea initiala revin cu clarificari pentru dezvoltatorii imobiliari ,pentru cei care vor fi la inceput de drum in dezvoltarea imobiliara si nu vor sti ce au de facut , dar si pentru ca am terminat lucrarea si am avut control de la Anaf si nu am avut nici un fel de problema.Am descarcat un program de contabilitate gratuit si am introdus in fiecare luna facturile de la furnizori si atunci cand a fost cazul contractele de vanzare. Pentru ca am lucrat pe un program de contabilitate in partida dubla la achizitii am folosit un cont de investitii in curs (daca foloseam un program pentru partida simpla am inteles ca nu ar fi fost nevoie sa folosesc planul de conturi), iar la vanzari am folosit 7583 -venituri din vanzarea activelor .Am listat in fiecare luna jurnalul de vanzari si jurnalul de cumparari. Am depus declaratiile 300 si 394 la trimestru , iar la finalizarea lucrarii (cand am incheiat si toate vanzarile) am bifat la declaratia 300 ca doresc rambursare de tva. Au venit cei de la Anaf , au verificat jurnalele de vanzari , jurnalele de cumparari si declaratiile 300. Nu a cerut nimeni registru de casa sau banca, nu a existat termenul de venituri si cheltuieli .Pentru Anaf a contat strict TVA-ul. Dupa finalizarea controlului am predat platitorul de TVA care inteleg ca se anuleaza.Cam asta a fost. Sper sa va fie de folos !
PS: nu am apelat la ajutorul nimanui , presupun ca asta este evidenta primara si m-am descurcat singura
Cred ca nu am precizat ca platitorul de tva l-am obtinut in baza autorizatiei de construire si nu era obligatoriu sa fie predat la finalizarea lucrarii ci se putea incepe un nou proiect .Platitorul de tva se pare ca nu are legatura cu proiectul ci cu persoana care investeste. Si o ultima precizare: Desi sunt casatorita , a fost suficient sa ne inregistram doar unul din soti platitor de tva (la libera alegere).Atentie mare , in perioada in care esti platitor de tva , orice vanzare intra in sfera de aplicare a tva-ului , chiar daca nu are legatura cu investitia pentru care te-ai inregistrat platitor de tva.
PS:Cei care sunteti in domeniul fiscalitatii nu ma blamati prea tare pentru explicatiile "din topor", am incercat sa spun lucrurile simplu si pe intelesul tuturor, pentru ca eu am consumat mult timp si bani pana m-am dumirit exact ce trebuie sa fac