am un PFA in sistem real neplatitor de TVA si as dori sa stiu ce registre trebuie completate (pe forum am citit diferite pareri - intrari iesiri, inventar, casa...etc).
De asemenea doresc sa stiu daca acestea trebuie inregistrate la finante si care ar fi directia de urmat in cazul in care nu am realizat acest lucru odata cu inceperea activitatii ( ianuarie 2011 :D). Veniturile sunt minime (de apox. 2000 lei/an), desfasurand activitatea ca PFA doar ca hobby.
Conform Codului Fiscal aveti obligatia de a conduceti contabilitatea in partida simpla pentru activitatea dvs independenta, normele acestui tip de contabilitate sunt incluse in OMFP 1040/2004.
Astfel,
- la infiintare ar fi trebuit sa cumparati Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registrul Inventar si care ar fi trebuit vizate la ANAF inainte de a incepe completarea lor.
- In conducerea contabilitatii pe langa aceste registre trebuie sa mai intocmiti si completati Fisele de Operatiuni Diverse pentru tipurile de venituri si cheltuieli precum si Jurnalul Operatiunilor De Venituri si Cheltuilei (care inglobeaza totalul fiselor de operatiuni diverse)
- Facturile emise dar si cele primite se evidentiaza in Jurnalul de Vanzari, respectiv Jurnalul de Cumparari (in baza acestor 2 jurnale se calculeaza sumele incluse in declaratia anuala 392B)
- Obiectele de inventar trecute in Registrul Inventar trebuie sa aibe Fisa Mijlocului Fic
- Anual trebuie sa faceti inventarul acestor obiecte si sa completati Lista de inventariere
- In afara de RJIP si RI care se vizeaza de ANAF toate celelalte fise/jurnale se pot cumpara din comert si compelta sau le puteti intocmi dvs cf modelelor sau printa dintr-un software specializat
In functie de specificul activitatii dvs mai pot exista si alte documente, prevazute si ele in OMFP 1040/2004
Buna ziua.
In anul 2010 am infiintat un PFA in sistem real platitor de TVA. Dupa un an, am trecut la PFA neplatitor de TVA. Initial mi s-a spus ca nu mai am nevoie de registrul de vanzari si cumparari, dar ulterior am aflat ca acestea sunt obligatorii; Intrebarile mele sunt urmatoarele: am nevoie de alte registre de cumparari si vanzari? Si cum se completeaza aceste registre acum, avand in vedere faptul ca nu mai sunt platitor de tva? Mai completez coloana cu baza de impozitare si tva sau completez doar coloana cu TOTAL?