Buna ziua! Am mai multe intrebari referitoare la documentele pe care trebuie sa le intocmeasca o PFA nepletitoare de TVA, in sistem real:
1. Din cat m-am documentat, am aflat ca trebuie sa completez:RJIP, Registru Inventar, Fise pentru operatiuni diverse + Jurnal privind operatiuni diverse, Jurnal de vanzari si Jurnal de cumparari. Mai trebuie si alte documente?
2. Pot lista de pe calculator Fisa pt. operatiuni diverse, Jurnalul privind operatiuni diverse, Jurnalul de vanzari si Jurnalul de cumparari, sau trebuie sa le cumpar neaparat? Daca le listez nu vor fi legate, le pot pune intr-un dosar cu sina sau trebuie si acestea numerotate ca si RJIP?
3. Voi avea doar cheltuieli deductibile si nedeductibile(impozitul pe venit), nu voi avea ch.deductibile plafonat. In Jurnalul privind operatiuni diverse inregistrez totalul lunar doar al ch. deductibile? Pt. ch. nedeductibile (doar impozitul pe venit) intocmesc doar un centralizator?
4. Cum completez mai exact Jurnalul privind operatiuni diverse? Cate un rand pentru fiecare luna? Ce trec la "ziua inregistrarii"? Dar la "documentul(felul, nr.,data)" daca eu trebuie sa trec totalul lunar?
5. In jurnalul de cumparari inregistrez toate documentele, nu doar facturile, inclusiv doc. justificative pentru cheltuielile de constituire a PFA?
6. Voi achizitiona o stampila pe PFA. Se considera obiect de inventar, pe care trebuie sa il inregistrez in Registrul inventar?
Cititi detalii in Ordinul nr. 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea evidentei contabile în partidă simplă.
5. Acolo treceti doar facturile.
6.Da.
La inceputul activitatii voi avea doar stampila pe care o inregistrez in Reg.Inventar. Trebuie sa intocmesc o lista de inventariere? Daca da, care lista: cod 14-3-12 sau cod 14-3-12/a (gestiune global-valorica)?