avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Pfa-fisa de operatiuni diverse
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Pfa-fisa de operatiuni diverse

Buna ziua,
Sunt PFA si as dori sa ma ajutati cu o informatie referitoare la completarea fisei pentru operatiuni diverse si implicit a jurnalului privind operatiunile diverse. Am cateva nelamuriri:
1. Se face cate o fisa pentru fiecare luna si pe randul cu total insumam toate cheltuielile deductibile plafonat pentru sediul social conform contract de comodat, spre exemplu, din luna respectiva? Sau pe aceeasi fisa scriem totalul la final de luna si pe randul urmator incepem cu cheltuielile din luna urmatoare. De exemplu:
7 noiembrie-cheltuieli cu energia -10 lei
20 noiembrie-internet-30 le
30 noiembrie-total -40 lei
5 decembrie-cheltuieli cu energia-20 lei etc
Sau :
7 noiembrie-cheltuieli cu energia -10 lei
20 noiembrie-internet-30 lei
5 decembrie-cheltuieli cu energia-20 lei etc

2. La finalul fiecarei luni, trecem suma totala din luna respectiva in Jurnalul privind operatiunile diverse pentru sediul social conform contract de comodat, ca de exemplu:
31 octombrie-cheltuieli cu energia electrica-35 lei
31octombrie-internet-30 lei
30noiembrie-cheltuieli cu energia electrica-10 lei
30 noiembrie-internet-30 lei ?
SAU
31 octombrie-65 LEI
30 noiembrie-40 lei ?

3.Am o alta nelamurire, sper sa nu para ridicola, dar vreau sa fiu sigura ca este corect: si in registrul jurnal de incasari si plati si in aceste fise pentru operatiuni diverse am trecut la felul documentului doar numarul facturii pentru ca nu aveam spatiu sa scriu si numarul chitantei sau extrasului. Este corect?
4. As dori sa stiu daca este suficient sa fac o singura fisa pentru operatiuni diverse pentru CHELTUIELI NEDEDUCTIBILE unde sa trec atat impozitul si CASS-ul anticipat cat si partea nedeductibila a cheltuielilor cu sediul social conform contract de comodat sau trebuie sa fac fise separate pentru fiecare tip?
Mai este necesar sa completez si un document cumulativ pentru acestea sau este suficienta numai fisa?
As avea mare nevoie de aceste informatii. Va multumesc mult.


Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 11:54, 19 Noiembrie 2014
In fisa deschisa pentru un anumit tip de cheltuiala treceti toata valoare din documentul de plata. Apoi faceti totalul la final de luna. Cand preluati in jurnalul operatiunilor diverse, preluati totalul la care aplicati procentul de deducere iar diferenta o treceti in centralizatorul cu cheltuieli nedeductibile.
Pe aceeasi fisa puteti trece cate luni va incap si deci cu totaluri intermediare.
Aveti grija ca, de exemplu, pentru a putea deduce cheltuiala cu internetul, trebuie sa aveti contractul pe pfa nu pe persoana fizica.
In registrul de incasari si plati si in fise treceti datele de pe documentul de plata nu de pe facturi. E posibil, de exemplu, ca factura de achizitie materiale pe pfa, care e emisa in decembrie, dumneavoastra s-o platiti in ianuarie si in acest caz nu intra in calcul si nu se trece in RJIP decat la data platii, in ianuarie.
Da, e de ajuns un singur centralizator cu cheltuielile nedeductibile. Cheltuiala cu cass si cas sunt deductibile total, doar cheltuiala cu impozitul pe venit nu e deductibila deloc. Vedeti in art. 48 din codul fiscal.
In primul rand, multumesc pentru ajutor. Deci pe aceeasi fisa de operatiuni diverse trec total luna octombrie si pe urmatorul rand trec o cheltuiala din luna noiembrie, spre exemplu.
Ce se intampla daca eu am inregistrat in RJIP datele de pe factura de la Electrica-data emiterii etc. si nu cea de pe chitanta?
Mai am o nelamurire in legatura cu internetul. Daca eu am un contract de comodat incheiat intre mine ca si PFA si proprietar, eu nu pot sa imi deduc cuantumul de cheltuieli (spre exemplu, 8%) chiar daca facturile la electrica si la internet sunt pe numele proprietarului?
Si inca o intrebare, daca am facut act aditional la contractul de comodat( in care am modificat cuantumul de cheltuieli, adica am raportat total m2 locuinta la suprafata camerei care a devenit sediu, rezultatul fiind de 8% si procentul asta il aplic la calculul cuantumului de cheltuieli deductibile), trebuie sa declar undeva ca am facut acest document, adica la Finante sau la Registrul comertului?
Ultima modificare: Luni, 17 Noiembrie 2014
VvalentinaA, utilizator
Taiati cu o linie astfel incat sa se vada ce a fost scris si rescrieti corect in RJIP.
Contractul de comodat nu se declara nicaieri.
Cititi toate precizarile de la art. 48 si normele de aplicare din codul fiscal, pentru ce cheltuieli puteti deduce.
La mine, proprietarul locuintei unde am sediul social achita faccturile de la Electrica si uneori plateste mai mult decat scrie pe factura. eu inregistrez in RJIP suma de pe factura sau cat scrie pe chitanta?
Multumesc de ajutor.
Da, pentru ca nu conteaza cat treceti ci doar cat e deductibil. Asta referitor la calculele pe care le veti face cand completati D200.

Alte discuții în legătură

Inregistrare plata utilitati in rjip ismi3ismi ismi3ismi Pt ca am gasit pe forum intrebari pt Fisa de operatiuni diverse si raspunsuri contradictorii,doresc sa stiu daca e buna concluzia la care am ajuns: 1)in RJIP ... (vezi toată discuția)
Completare registru incasari si plati SPANU CORINA SPANU CORINA Buna ziua , as avea o intrebare in legatura cu completarea registrului incasari si plati, si anume: cand il voi completa vor trebui sa reaiasa toate ... (vezi toată discuția)
Documente necesare pfa earlysunset earlysunset Buna ziua! Am mai multe intrebari referitoare la documentele pe care trebuie sa le intocmeasca o PFA nepletitoare de TVA, in sistem real: 1. Din cat m-am ... (vezi toată discuția)