avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 810 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA - realizare site-uri web
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA - realizare site-uri web

Sunt la inceput de drum si am nevoie de cateva raspunsuri. Am "rascolit" internetul si am gasit tot felul de pareri diferite.

Va rog sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari:

1. Realizez site-uri web si toate incasarile (de la persoane fizice si juridice) le voi face prin banca, intr-un cont special creat pt PFA. E suficient sa eliberez factura, clientul sa primeasca de la banca chitanta ca dovada a platii si eu sa inregistrez doar extrasul de cont in RJIP?
2. La inceputul activitatii nu am nici o incasare, dar am anumite cheltuieli (de infiintare PFA, achizitia unui laptop pe PFA, softuri etc.). Vreau sa depun banii necesari din buzunarul meu ca PF in contul de PFA, si sa efectuez cheltuielile din contul de PFA. E nevoie sa inregistrez undeva suma depusa de mine PF, in contul de PFA?
3. In RJIP se inregistreaza doar incasarile de la clienti, pentru care eliberez factura, sau si banii "imprumutati" de mine PFA-ului?
4. In RJIP mi se pare logic sa inregistrez doar cheltuielile deductibile (cele nedeductibile le platesc din buzunarul meu de PF) petru ca la sfarsitul anului sa fac diferenta intre venitul obtinut si acestea. Ce rost are sa inregistrez si alte cheltuieli, daca nu le fac din contul bancar de PFA?
5. Locuiesc in acelasi apartament unde are sediul social PFA-ul. Trebuie neaparat sa inregistrez cheltuielile de intretinere si daca nu doresc sa le deduc? Sau pot sa le platesc ca si pana acum pe persoana fizica?
Cel mai recent răspuns: earlysunset , utilizator 07:38, 27 Iulie 2014
1. Da. Sa aveti si contract si la fiecare contract, inainte de facturare, sa intocmiti un raport de activitate cu toate operatiunile facute si care sa fie semnat si stampilat de catre ambele parti. Daca activitatea prestata se va intinde pe mai multe luni, puteti face incasari intermediare cu rapoarte si facturi intermediare. Orice completari/modificari aduse la contract sa le faceti prin act aditional.
2. Nu in RJIP. Puteti sa intocmiti separat un centralizator cu aceste valori.
3. Nu inregistrati in RJIP acesti bani pentru ca nu sunt considerate venituri brute:
a) aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia (din art. 48 cod fiscal).
4. In RJIP se trec valorile de la plati atat cele deductibile cat si cele nedeductibile. Separat de acest registru, pentru fiecare tip de cheltuiala deschideti cate o fisa de operatiuni diverse in care completati lunar acolo unde e cazul, la sfarsitul lunii faceti totalul iar acest total il preluati in jurnalul operatiunilor diverse. Sumele de total care reprezinta cheltuieli deductibile total le preluati ca atare iar cele deductibile partial, preluati doar cat reprezinta procentul de deducere. Separat intocmiti un centralizator cu cheltuielile nedeductibile.
5. Nu sunteti obligat sa inregistrati inregistrati/deduceti cheltuieli cu administrarea sediului pfa.
Va multumesc pentru raspunsul prompt! Cand mai aveti timp si rabdare, as mai avea cateva intrebari:
1. Am citit pe forumuri ca depunerea si retragerea de numerar din contul de PFA nu se inregistreaza in contabilitate (RJIP), de exemplu daca retrag numerar in scop personal. Este adevarat? Nu este obligatoriu sa inregistrez undeva aceste operatiuni?
2. Referitor la Fisa pentru operatiuni diverse si la Jurnalul privind operatiuni diverse, trebuie sa completez aceste documente si in cazul in care am doar cheltuieli deductibile? Trebuie sa fac fise si pentru venituri, daca sunt aceleasi din RJIP?
3. In conformitate cu OMFP 1040/2004, REGISTRUL-INVENTAR (cod 14-1-2/a)
serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative. Cum acest RI se completeaza prima data la infiintare PFA, eu nu am nici un bun achizitionat pe PFA, in afara de stampila, RJIP si RI (acestea se inregistreaza?). Am un laptop ca persoana fizica, pentru care fac un contract de comodat cu PFA. Acest laptop trebuie sa il inregistrez in RI? Pentru desfasurarea activitatii am nevoie doar de acest laptop, cu licenta Windows, si de o conexiune la internet. Nu stiu exact ce trebuie sa trec in acest Registru Inventar, in mod concret.
4. Pentru a-mi usura munca, pentru a realiza site-urile web voi cumpara anumite "sabloane" realizate cu diferite limbaje de programare, pe care eu le voi modifica dupa cerintele clientului. Pentru acestea voi obtine licenta. Banuiesc ca acestea sunt considerate cheltuieli deductibile. Aceste licente trebuie inregistrate in Registrul Inventar? Si inca ceva...cand cumpar aceste aplicatii/sabloane online, mi se cere doar numele, nu am unde sa completez datele referitoare la PFA. Cum procedez daca le platesc din contul de PFA, dar pe factura si chitanta primita de la ei apare doar numele meu ca persoana fizica?
5. Daca printez eu un extras de cont primit prin e-mail sau home bank, este suficient pentru inregistrarea incasarilor in RJIP, sau trebuie sa merg de fiecare data la banca?


Ultima modificare: Vineri, 25 Iulie 2014
earlysunset, utilizator
1. Nu se inregistreaza retragerile de numerar in RJIP.
2. Din omfp1040 din 2004: 46. Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot să evidenţieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse.
3. In registrul inventar se inregistreaba bunurile de natura mijloacelor fixe si obiectelor de inventar achizitionate numai pe pfa conform informatiilor din factura, la data achizitionarii, dar si la data casarii lor cand ele se defecteaza si nemaifiind reparabile, se dau la firmele de colectare specializate si pentru asta primiti de la firme documente doveditoare.
4. Tot ce cumparati si folositi pe pfa (dupa ce ati infiintat pfa-ul), cumparati cu factura pe pfa nu pe persoana fizica. Altfel nu le puteti deduceti in contabilitate.
5. Mergeti la inceputul fiecarei luni si solicitati extrasul bancar pe luna precedenta sau daca aveti putine operatiuni, faceti asta trimestrial pentru a avea stampila bancii pe estras.
Va multumesc frumos pentru raspunsuri!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Documente necesare pfa earlysunset earlysunset Buna ziua! Am mai multe intrebari referitoare la documentele pe care trebuie sa le intocmeasca o PFA nepletitoare de TVA, in sistem real: 1. Din cat m-am ... (vezi toată discuția)
Completare registru incasari si plati SPANU CORINA SPANU CORINA Buna ziua , as avea o intrebare in legatura cu completarea registrului incasari si plati, si anume: cand il voi completa vor trebui sa reaiasa toate ... (vezi toată discuția)
Completare in registrul inventar si in fisa mijlocului fix LuceNera LuceNera Buna ziua. Mi-am infiintat de curand o PFA platitoare de TVA cu codul CAEN 4791 pentru un magazin online cu produse pentru animale (petshop). Pe scurt ... (vezi toată discuția)