avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Completare in Registrul inventar si in Fisa mijlocului ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Completare in Registrul inventar si in Fisa mijlocului fix

Buna ziua. Mi-am infiintat de curand o PFA platitoare de TVA cu codul CAEN 4791 pentru un magazin online cu produse pentru animale (petshop). Pe scurt activitatea va fi: clientii comanda de pe site >>> eu dau comanda la furnizor >>> aplic un adaos comercial >>> trimit comanda la clienti prin intermediul unei firme de curierat care imi vireaza banii intr-un cont bancar. De mentionat ca contabilitatea o tin in partida simpla. Intrebarea mea este: ce completez si cum completez in registrul inventar si in fisa mijlocului fix in conditiile in care pentru desfasurarea activitatii folosesc urmatoarele obiecte in urmatoarele conditii:
-un laptop care nu este pe numele meu (este pe numele surorii) si este achizitionat in urma cu 6 luni, deci nu e nou
-un calculator desktop, care la fel, are o anumita vechime si pentru care doar monitorul si mouse-ul este pe numele meu. Unitatea si tastatura este primita de la un prieten
-o imprimanta care este pe numele meu dar si aceasta este veche (are mai mult de 5 ani de cand am cumparat-o)
-un birou care si el are o vechime de cativa ani
-telefoane mobile, unele le detin deja dar mai intentionez sa cumpar un telefon mobil
-servicii internet care sunt pe numele meu
-abonamente servicii de telefonie pe care intentionez sa le achizitionez
-servicii de curierat pe care intentionez sa le achizitionez
-consumabile: tus si hartie imprimanta, cutii de carton pentru ambalarea produselor, scotch, cutter, pixuri plus alte diverse mici consumabile.

As dori sa stiu care dintre lucrurile mentionate mai sus trebuie inscrise in Registrul Inventar si in Fisa mijlocului fix si mai ales cum ar trebui completate acestea. De mentionat ca toate obiectele care sunt vechi nu sunt cumparate pe PFA iar cele pe care le voi cumpara nu depasesc valoarea de 2500 lei stabilita de lege pentru mijloace fixe.
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 20:40, 23 Aprilie 2014
Buna ziua,

In conformitate cu OMFP 1040/2004, REGISTRUL-INVENTAR (cod 14-1-2/a)
serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.

In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor, de la inceputul activitatii pana la data incetarii acesteia.
In coloana 2 se inscrie denumirea bunurilor.
In coloana 3 se inscrie numarul de inventar al bunurilor.
In coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 5 se inscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 6 se inscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
In coloana 7 se inscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
In coloana 8 se inscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data iesirii.
In coloana 9 se inscrie valoarea de iesire (vanzare) a bunului.
In coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.
Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere.
Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.


Din ce inteleg eu, bunurile enumerate mai sus nu apartin PFA-ului, deci nu le inregistrati in Registrul Invantar.
Fisa mijlocului fix se intocmeste atunci cand achizitionati un mijloc fix, si ii stabiliti perioada de amortizare.
Mijloacele fixe sunt bunurile care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- au durata normala de viata mai mare de un an,
- depasec valoarea stabilita prin lege. ( de la 1 iulie 2013 = 2500 lei)
Multumesc pentru raspunsuri. Inteleg ca in conditiile prezentate de mine nu trebuie sa intocmesc Registrul inventar si Fisa mijlocului fix. Dar am inteles ca primesc amenda daca nu le intocmesc fiindca sunt obligatorii. Sau trebuie sa specific in aceste formulare si alte lucruri pe care nu le-am enumerat? Pana la urma care este adevarul? Primesc amenda daca nu le completez?
Ultima modificare: Miercuri, 14 August 2013
LuceNera, utilizator
Buna ziua,

Conform cod fiscal:

ART. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat pe baza contabilităţii în partidă simplă

(9) În Registrul-inventar se trec toate bunurile şi drepturile aferente desfăşurării activităţii.

Norme metodologice:

41. Toate bunurile şi drepturile aferente desfăşurării activităţii se înscriu în Registrul-inventar şi constituie patrimoniul afacerii.


Concluzia: in RI nu se trec doar mijloacele fixe si obiectele de inventar , ci si creantele, datoriile, soldurile bancare, soldul casei .
In cazul unui control, daca nuu sunt completate registrele obligatorii se primeste, intr-adevar amenda.
Multumesc pentru raspuns.
dontuirina a scris:

Concluzia: in RI nu se trec doar mijloacele fixe si obiectele de inventar , ci si creantele, datoriile, soldurile bancare, soldul casei .
In cazul unui control, daca nuu sunt completate registrele obligatorii se primeste, intr-adevar amenda.


Am citit aici: [ link extern ]
ca PFA-urile nu tin registru de casa, deci nici soldul de casa. E adevarat? In afara de creante, datorii si solduri bancare ar mai fi si altceva de luat in seama la Registrul Inventar?

Si mai am cateva intrebari:
1.Aportul propriu (banii personali cu care am venit in afacere) se inregistreaza in Registrul Inventar?
2.Ce conditii trebuie sa indeplineasca obiectele din Registrul Inventar pentru a putea fi amortizate? Care este valoarea minima a obiectelor pentru care este obligatorie calcularea amortizarii?
3.Consumabilele cumparate pe PFA (hartie, tus imprimanta, pixuri, etc.), care au o durata scurta de viata si trebuiesc cumparate regulat, se inregistreaza de fiecare data in Registrul Inventar? Daca nu, cum le iau in evidenta in contabilitate?

Multumesc anticipat.
Ultima modificare: Marți, 20 August 2013
LuceNera, utilizator

Alte discuții în legătură

Completare registru inventar dan_alex dan_alex Buna ziua, As dori sa stiu ce trebuie trecut si cum in registrul inventar pentru PFA. Ca PFA am achizitionat de-a lungul activitatii consumabile IT, ... (vezi toată discuția)
Transpunere in registre a mijloacelor fixe big_bughy big_bughy Buna ziua, E primul an cand trebuie sa fac singur lucrul asta si sunt unele lucruri pe care nu le inteleg. Cum voi trece mijloacele fixe (valoare ... (vezi toată discuția)
Fisa mijlocului fix Alina_Ionela22 Alina_Ionela22 Sunt PFA, traducator de 1 an de zile si pe parcursul acestui an am achizitionat mai multe bunuri gen tableta, boxa portabila, etc. Tin sa mentionez ca tableta ... (vezi toată discuția)