Buna ziua,
As dori sa stiu ce trebuie trecut si cum in registrul inventar pentru PFA.
Ca PFA am achizitionat de-a lungul activitatii consumabile IT, componente IT, echipamente IT (nedepasind 1800 de lei cu tot cu TVA/produs) pentru desfasurarea activitatii, piese pentru auto cu care ma deplasez atat PFA cat si PF si ceva materiale de constructie pentru amenjarea sediului.
Din toate acestea ce trebuie trecut in registru inventar si cum mai exact?
Va multumesc.
In conformitate cu OMFP 1040/2004, REGISTRUL-INVENTAR (cod 14-1-2/a)
serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.
In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor, de la inceputul activitatii pana la data incetarii acesteia.
In coloana 2 se inscrie denumirea bunurilor.
In coloana 3 se inscrie numarul de inventar al bunurilor.
In coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 5 se inscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 6 se inscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
In coloana 7 se inscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
In coloana 8 se inscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data iesirii.
In coloana 9 se inscrie valoarea de iesire (vanzare) a bunului.
In coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.
Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere.
Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
Deci nu inregistrati consumabilele in registrul inventar, ci doar bunurile ce pot fi identificate si apartin PFA.
Fisa mijlocului fix se intocmeste atunci cand achizitionati un mijloc fix, si ii stabiliti perioada de amortizare.
Mijloacele fixe sunt bunurile care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- au durata normala de viata mai mare de un an,
- depasec valoarea stabilita prin lege. ( de la 1 iulie 2013 = 2500 lei)
In registrul inventar se inregistreaza si obiectele de inventar.
Daca PF da cu contract de comodat un laptop sau alt echipament IT PFA-ului atunci si acestea trebuiesc trecute in registru inventar?
Daca in timpul utilizarii a echipamentelor de mai sus anumite componenete se strica iar PFA-ul cumpara piesa de schimb, aceasta piesa se trece in registru?
Revin sa imi spuneti daca am inteles corect.
Am sa vin cu exemple concrete.
1. Materiale constructie pentru reparatii in cadrul sediului... achizitionate cu factura... am inteles ca nu le trec in registrul inventar.
2. Piese de schimb pentru auto sau calculator/calculatoare... achizitionate cu factura... de asemenea nu le trec in acest registru.
3. Achizitionat cu factura un hard disk extern in valoare de 600 de lei... Nefiind piesa de schimb, il trec in registrul inventar? Daca da, la coloana 6 trec valoarea de 600 de lei. La urmatoarele coloane mai trec ceva?
4. Achizitinat calculator SH, valoarea pe factura cu tot cu TVA 1500 lei. Completez la fel ca la hard disk.
5. Achizitionat server SH, valoarea pe factura cu tot cu TVA 2700 lei. Cum il trec pe acesta?
Ultima intrebare...
Completez registrul inventar in ordinea in care am achizitionat bunurile care le trec in acest registru sau in fiecare an trebuie sa le invetariez din nou in acest registru si sa le recapitulez?
Adica:
An1: - 1. hard disk 1, - 2. calculator 1;
An2: - 1. hard disk 1, - 2. calculator 1, - 3. server 1;
An3: - 1. hard disk 1, - 2. calculator 1, - 3. server 1, - 4. calculator 2
si asa mai departe