Buna ziua,
Am o intreprindere individuala, cu obiect de activitate comert cu amanuntul.
Stiu ca este necesar sa completez jurnalul de incasari si plati, jurnalul de vanzari, jurnalul de cumparari si registrul inventar.
Am cateva nelamuriri :
- in jurnalul de incasari si plati, la incasari trec raportul scos seara din casa de marcat ?
- la plati, trec chitantele cu care se platesc facturile sau atunci cand am intrari de marfa trec factura si apoi cand se plateste factura trec si chitanta ca plata?
Aceste jurnale se depun la ANAF sau se pastreaza? Mai trebuie parafate la sfarsit de an ?
le cumparati la inceput de la o librarie
le inregistrati la finante (numerotati-le acasa inainte sa va duceti acolo)
in jurnal treceti raportul zilnic care il scoateti din casa de marcat
chitanta nu o treceti nicaieri, o prindeti langa factura sa aveti o evidenta a furnizorilor
sa luati si un carnet pentru raportul de gestiune
sincer va recomand un program de contabilitate pentru calculator, nu conteaza care
va puteti scoate nir-uri, rapoarte, etc
sau un contabil pentru inceput
In registrul jurnal de incasari si plati, se trec - dupa cum spune si denumirea - incasarile si platile. In cazul dvs. la incasari treceti bonurile de casa fara tva, iar la plati chitantele fara tva (pentru chitante veti inmulti valoarea platita cu 100 si veti imparti la 124 pentru a calcula suma ce trebuie trecuta in RJIP).
Separat, tineti jurnalul de vanzari in care treceti bonurile de casa zilnice si jurnalul de cumparati in care treceti facturile. Pe baza jurnalelor de vanzari veti intocmi decontul de tva (lunar sau trimestrial - depinde de activitatea dvs.). Semestrial declaratia 394.
Atentie si la declaratia de cifra de afaceri si declaratia 392.
Jurnal de vanzari
liliana64
Buna ziua,
In cazul unei Intrep.Individ. ce are ca obiect de activitate comertul cu piese de schimb ptr. biciclete si a realizat venituri numai pe baza de ... (vezi toată discuția)