Buna ziua. Sunt o PFA platitoare de TVA, impozitata in sistem real si tin contabilitatea in partida simpla. Activitatea are codul CAEN 4791 si este pentru un magazin online. Activitatea se desfasoara intr-un apartament pentru care am incheiat un contract de comodat in care se specifica ca folosesc o anumita suprafata din totalul apartamentului. De asemenea, mai am un contract de comodat auto pentru folosirea unui autoturism, nedestinat exclusiv activitatii PFA-ului.
As avea si eu cateva intrebari:
1. Facturile de la energie electrica si chitantele de la intretinere apartament se trec in Jurnalul pentru cumparari, avand in vedere ca facturile si chitantele respective se elibereaza pe numele comodantului ?
2. In declaratia 300 la randul 22, "Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 24%, altele decat cele de la rd.25", totalul care se inscrie acolo contine si facturile si chitantele de la energie electrica si intretinere apartament, amintite la intrebarea nr.1 ?
3. Chitanta de intretinere apartament amintita la intrebarea nr.1 se elibereaza fara a se preciza TVA-ul ci doar suma finala de plata. In acest caz, se mai inscrie in Jurnalul pentru cumparari, respectiv, se mai include in D300 la randul 22 ?
4. Bonurile de benzina si rovinieta care au inscris CUI-ul PFA-ului pe ele precum si facturile de la reparatia masinii, inspectii tehnice intocmite pe PFA, se trec in Jurnalul pentru cumparari, respectiv, se mai include in D300 la randul 22, avand in vedere ca autoturismul nu este pe numele meu?
5. Este adevarat ca in Jurnalul pentru cumparari se trec doar documentele care sunt eliberate pe numele PFA-ului?
6. In Registrul Jurnal de Incasari si Plati la coloanele "Data" si "Nr. document" se trec facturile sau chitantele/bonurile fiscale aferente facturilor?
7. Aceeasi intrebare de la punctul 6 dar pentru Jurnalul pentru cumparari si Jurnalul pentru vanzari.
In acel jurnal de cumparari treceti doar facturile de la achizitionarea de bunuri si servicii de la furnizori inregistrati si ei ca platitori de tva. La fel se trece si in declaratia 394.
Chitanta de la intretinere nu are ce cauta acolo.
Facturile sa fie eliberate pe pfa.
In registrul de vanzari se trec facturile cu care ati vandut marfa.
In registrul jurnal de incasari si plati se trec doar documentele de plata/incasare in numerar sau prin banca , nu facturi.
Avand in vedere ca eu folosesc doar o parte din suprafata apartamentului, conform contractului de comodat, facturile de la energie electrica si chitantele de la intretinere se impart in cheltuieli deductibile si nedeductibile. In Registrul Jurnal de incasari si plati si in Jurnalul pentru cumparari, se trece valoarea totala de pe factura/chitanta sau numai valoarea deductibila aferenta suprafetei din apartament folosita pentru activitatea PFA-ului ?
Si as mai avea o intrebare: taxa radio si tv de pe factura de energie electrica se ia in considerare in Registrul Jurnal de incasari si plati si Jurnalul pentru cumparari?
Daca da, mi se pare cam complicat de trecut in RJIP si JC deoarece pe factura scrie ca e "valoare neimpozabila". Asta ce inseamna? Ca se trece exact cu valoarea de pe factura in Registrul Jurnal de incasari si plati? Dar in Jurnalul pentru cumparari ce se trece la coloana "Valoare TVA" pentru taxa radio si tv?