Vreau sa-mi infiintez un PFA cu sediul profesional la adresa de domiciliu insa
nu sunt eu proprietar pe imobilul in cauza ci parintii mei. In acest caz ce acte trebuie.
Mai trebuie contract de comodat pentru imobilul unde domiciliul ? Daca trebuie e de ajuns sa fie un simplu act de mana, sau trebuie neaparat autentificat de notar ?
Multumesc.
Am contract de comodat pentru o camera din apartamentul proprietate personala. In contract e specificat procentul din intretinere, procentul din telefonul fix si internet pe care trebuie sa le plateasca PFA-ul. Cum se trec aceste cheltuieli in RJIP? Trec exact suma care revine PFA-ului si pastrez copiile dupa chitantele cu sumele intregi?
Stiti cumva daca pentru intretinere se calculeaza si TVA-ul? (n-am vazut niciodata o factura pt intretinere)
Multumesc!
Va propun sa treceti sumele ce cuvine PFA-ului pe baza contractului in RJIP si sa pastrati cate o copie de pe chitanta (fiind vorba de o plata).
Nu stiu daca la intretinere se calculeaza sau nu TVA, dar din moment ce ati platit suma X pentru intretinere, iar Y% din X revine PFA-ului, si fiind vorba de un Registru Jurnal de Incasari si Plati, puteti sa treceti Y% din X fara a va face griji din ce anume este compusa X.
Da, trebuie contract de comodat, dar nu trebuie autentificat la notar.
Reamintesc cateva din aspectele specifice ale PFA si intreprinderii individuale, care se constituie in tot atatea avantaje:
1. Organizarea contabilitatii in partida simpla (completarea doar a registrului jurnal si a registrului inventar). Nu se intocmeste bilant.
2. Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor aferente activitatii desfasurate la data incasarii respectiv platii (si nu la data intocmirii documentelor, cum este cazul contabilitatii in partida dubla).
3. Posibilitatea intreprinzatorului persoana fizica de a folosi banii incasati fara alte formalitati (nu este necesar sa se astepte sfarsitul anului pentru a se distribui dividende).
4. In cazul in care desfasoara activitatea fara salariati si se incadreaza intr-un anumit domeniu de activitate stabilit prin lege, intreprinzatorul persoana fizica poate opta pentru impozitarea pe baza de norma de venit, care este o forma simplificata de impozitare.
Sunt deductibile cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop;
Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor pentru a putea fi deduse sunt atat in cazul P.F.A.-urilor cat si in cazul platitorilor de impozit pe profit sunt urmatoarele:
a) sa fie efectuate in interesul direct al activitatii;
b) sa corespunda unor cheltuieli efective si sa fie justificate cu documente;
c) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite pentru P.F.A.-uri;
Mai mult, in cazul P.F.A-urilor, cheltuielile efectuate pentru activitatea independenta, cat si in scopul personal al contribuabilului sau asociatilor sunt deductibile numai pentru partea de cheltuiala care este aferenta activitatii independente;
Mult succes!
Contabilitate pfa
alina240
Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din ... (vezi toată discuția)