avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 628 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Contabilitate pfa
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Contabilitate pfa

Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din banii personali, cheltuieli de constituire, stampila, etc. Cum procedez? Le trec din start la plati sau astept pana am incasari si pe urma trec platile? Sau fac o dispozitie de incasare cu imprumut si pe urma trec platile si ulterior cand vor fi incasari imi restitui imprumutul?
Am emis o factura si urmeaza sa o incasez prin banca. Iarasi cum trebuie procedat? Am inteles ca facturile nu se inregistreaza in registru ci doar incasarile. Dar in situatia in care incasez prin banca ce trebuie trecut in registru , suma care o sa apara in extrasul de cont la incasari? Dar daca o sa ridic bani din banca de la caserie ii mai trec inca o data?

Va rog sa ma ajutati ca nu stiu cum trebuie procedat?
Cel mai recent răspuns: 60cornelia , utilizator 10:51, 11 Octombrie 2011
REGISTRUL-JURNAL DE ÎNCASÃRI ªI PLÃŢI

(cod 14-1-1/b)

Serveşte ca:

- document de înregistrare a încasărilor şi plăţilor;
- document de stabilire a situaţiei financiare a contribuabilului care conduce evidenţa contabilă în partidă simplă;
- probă în litigii.

Se întocmeşte într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operaţiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operaţiune, fără a se lăsa rânduri libere, după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial.

Pentru fiecare asociaţie fără personalitate juridică se va întocmi câte un registru-jurnal de încasări şi plăţi.

În Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se înregistrează nu numai operaţiunile în numerar, ci şi cele efectuate prin contul curent de la bancă.

Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată.

Operaţiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se totalizează anual.

Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se numerotează şi se şnuruieşte. Numerotarea filelor se va face în ordine crescătoare, iar după completarea integrală se deschide un nou registru înregistrat şi parafat, care va fi numerotat în ordine crescătoare.

Acest registru se parafează de către organul fiscal teritorial la începerea şi la încetarea activităţii.

În condiţiile conducerii evidenţei contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operaţiune economico-financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcţie de data de întocmire sau de intrare a documentelor. În această situaţie Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.

Registrul-jurnal de încasări şi plăţi parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi obţinut cu ajutorul tehnicii de calcul.

Se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.


Ar fi foarte bine sa studiezi evidenta contabila in partida simpla , ord.1040/2004.
alina240 a scris:

Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din banii personali, cheltuieli de constituire, stampila, etc. Cum procedez? Le trec din start la plati sau astept pana am incasari si pe urma trec platile? Sau fac o dispozitie de incasare cu imprumut si pe urma trec platile si ulterior cand vor fi incasari imi restitui imprumutul?
Am emis o factura si urmeaza sa o incasez prin banca. Iarasi cum trebuie procedat? Am inteles ca facturile nu se inregistreaza in registru ci doar incasarile. Dar in situatia in care incasez prin banca ce trebuie trecut in registru , suma care o sa apara in extrasul de cont la incasari? Dar daca o sa ridic bani din banca de la caserie ii mai trec inca o data?

Va rog sa ma ajutati ca nu stiu cum trebuie procedat?


Contabilitatea la PFA este in urma cu un secol si de aceea va inteleg dificultatile pe care le intampinati.
Pentru PFA se tin urmatoarele registre: registru de incasari si plati, registru de casa, registru de inventar si alte foi de calcul pentru operatiuni diverse.
In registru de casa se trec operatiunile legate de incasarile si platile efectuate in numerar. ( Contabilii care fac contabilitatea la PFA mai compteteaza si un jurnal de banca pentru operatiunile din banca care se intocmeste pe un formular identic cu registru de casa- acest lucru nu este obligatoriu dar este util.)
Registru de incasari si plati se completeaza in ordine cronologica astfel:
- Se inregistreaza in colona incasari sumele incasate in registru de casa + sumele incasate prin banca
- Se inregistreaza in coloana de plati sumele platite prin casa + sumele platite prin banca
- Nu se inregistreaza in acest registru sumele reprezentatnd incasare si restituire imprumut personal, retrageri sume pentru nevoi personale, transferul banilor din banca in casa si din casa in banca, impozitul pe venit.

Sa intelegem functionalitatea registrelor: registrul de casa il completam pentru a gestiona numerarul, extrasele contului bancar ne redau imaginea tranzactiilor din banca iar registru de incasari si plati ne ajuta sa gestionam profitul. Bineinteles la sfarsit de an pentru a stabili profitul impozabil va trebui sa judecam daca totalul de pe coloana plati reprezinta sau nu cheltuielile deductibile la calculul impozitului pe venit.

V-am dat un raspuns mai amplu decat va asteptati :D, ca si prevedere pentru intrebarile dvs viitoare.

Si acum raspunsuri la intrebarile dvs:
-Pentru acoperirea cheltuielilor efectuate la inceputul activitatii va recomand sa faceti o dispozitie de incasare pe care o veti trece doar in registru de casa.
- factura incasata prin banca se trece in registru de incasari si plati la data extrasului
- retragerea de numerar din banca se opereaza in registru de casa la incasari, nu se trece in registru de incasari si plati

Succes!!!

Nota : cat timp am luat eu topicul userul helink v-a dat raspuns compet deja. Se mai intampla si asa.
Ultima modificare: Marți, 14 Iulie 2009
Oranina Dumitru, Contabil
Buna ziua,
Sunt medic -profesii liberesi am comandat de pe ebay un aparat EKG dar pentru ca nu am avut acel card paypal pt siguranta platilor am apelat la o cunostinta(PF).Deci factura externa , plata si plata TVA in vama sunt pe numele lui. Intrebari: Ce document trebuie sa fac intre el(PF) si eu (PFA-cabinet medical) ca sa pot deduce cheltuiala ? E suficient un contract de vanzare cumparare? Suma nu e mare aprox.1400ron(obiect de inventar).
multumesc anticipat pt raspuns.
ati putea intocmi un borderou de achizitie ; puteti fie sa cumparati formularul de la orice librarie , fie sa-l faceti dvs :

BORDEROU DE ACHIZIŢIE (cod 14-4-13)
1.Serveşte ca:
- document de înregistrare în gestiune a bunurilor cumpărate de la persoane fizice;- document justificativ de înregistrare în evidenţa contabilă în partidă simplă a valorii bunurilor cumpărate;
- document pentru justificarea sumelor primite ca avans (spre decontare) pentru achiziţii sau pentru decontarea sumelor plătite pentru achiziţii.
2.Se întocmeşte în două exemplare pentru aprovizionările cu bunuri de pe piaţa ţărănească, de la producătorii individuali sau de la alte persoane fizice, în momentul achiziţiei.

care are ca date urmatoarele :

Numele ............................
Prenumele ........................
Localitatea .......................
Judeţul .............................
BORDEROU DE ACHIZIŢIE
nr. .......... data ...............
Produsul
Codul
U.M.
Cantitatea
Preţul unitar de achiziţie
Valoarea achiziţiei




TOTAL

Semnătura achizitorului,
Numele ............................
Prenumele ........................
Localitatea .......................
Judeţul .............................

si o dispozitie de plata , pentru a da banii pf.
Apoi nir si bon consum - obiect inventar
Da, borderou de achizitie. Ai aici un model: www.avocatnet.ro/content/con...

Alte discuții în legătură

Registru jurnal de incasari si plati mihaelatanasactb mihaelatanasactb Registrul de incasari si plati este obligatoriu de completat de mana sau poate fi generat cu un program de ctb in partida simpla,iar pe cel cumparat de la ... (vezi toată discuția)
Contabilitate intreprindere individuala iubiritza iubiritza buna ziua, am infiintat o II, profil confectionare si vanzare in piete targuri a bijuteriilor hand made. urmatorul pas este sa invat cum anume trebuie sa tin ... (vezi toată discuția)
Registru jurnal incasari plari si registru jurnal felisana felisana Buna ziua! Referitor la inregistrarea RJIP si registru inventar la organul fiscal teritorial, imi puteti spune si mie exact cam ce compartiment se ocupa cu ... (vezi toată discuția)