avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1012 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Contabilitate intreprindere individuala
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Contabilitate intreprindere individuala

buna ziua,
am infiintat o II, profil confectionare si vanzare in piete targuri a bijuteriilor hand made.
urmatorul pas este sa invat cum anume trebuie sa tin contabilitatea in partida simpla. am cumparat registrul de incasari plati, registrul inventar si registrul de control. parca asa se numeste. am cumparat si casa de marcat.
acum trebuie cu ajutorul dvs sa invat primii pasi in trecerea in registru de incasari plati a facturilor si a incasarilor.
pasul 1 am cumparat marfa. trec facturile in ordinea lor cronologica in registrul de incasari plati pe coloana plati? iar incasasrile cu casa de marcat tot in ordine cronologica in coloana incasari? completez zilnic? adica ziua si pagina?
adica in data de 02 a lunii curente am platit 2 facturi de marfa si tot in aceasi data am incasat pe casa suma de.. se tine ca un registru de casa? apoi ce fac cu banii? a doua zi merg doar cu suma din sertar. iar cu restul? cum imi iau salariul?
daca invat asta cu siguranta restul e mai simplu.
mai am nevoie de alte tipizate?
multumesc pt rabdare
Cel mai recent răspuns: iubiritza , utilizator 09:33, 12 Aprilie 2012
Toate chitantele cu care achitati facturile se trec pe coloana de plati, Incasarile pe colona de incasari. Este obligatorie aceasta operatiune.Salariul il luati cu dispozitie de plata. Va mai trebuie fise de magazie pentru registrul unic de control deoarece este cu regim special si va mai trebuie aceste fise daca lucrati cu facturi si chitante.Multa baft!
Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) are regim de inregistrare la organele fiscale. Acesta se numeroteaza, se snuruieste si se parafeaza inainte de depunerea lui la organele fiscale pentru inregistrare.

Termenul de pastrare a Registrului-jurnal de incasari si plati, este de 10 ani

Contribuabilii care incaseaza in numerar toate veniturile realizate pot sa evidentieze aceste venituri numai in Registrul-jurnal de incasari si plati, nemaifiind obligatorie intocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse.

In cazul contribuabililor platitori de taxa pe valoarea adaugata, veniturile, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, se preiau pentru determinarea impozitului din coloanele corespunzatoare ale Jurnalului pentru vanzari (cod 14-6-12/a), nemaifiind obligatorie intocmirea Fisei pentru operatiuni diverse (cod 14-6-22/b) si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse pentru veniturile realizate (cod 14-6-17/c).

In conditiile utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, in conformitate cu prevederile legale, inregistrarea veniturilor se face in baza Raportului fiscal de inchidere zilnica si a Registrului special, intocmit in conditiile defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale.

Nu constituie venit brut si nu se inregistreaza in Registrul-jurnal de incasari si plati sumele incasate, cum sunt:
- aporturile in numerar sau echivalentul in lei al aporturilor in natura facute la inceperea unei activitati ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de imprumuturi de la persoane fizice ori persoane juridice;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii.
Pentru aceste categorii de operatiuni fie se deschid fise pentru operatiuni diverse distincte, fie se intocmesc situatii cu ajutorul documentelor cumulative care sa reflecte situatia acestor sume.

Orice suma platita, respectiv incasata, in numerar sau prin banca se va inregistra in mod obligatoriu, cronologic, in Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b).

REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATI (cod 14-1-1/b) serveste ca:
- document de inregistrare a incasarilor si platilor;
- document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila in partida simpla;
- proba in litigii.

Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, facandu-se inregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fara a se lasa randuri libere, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.

Pentru fiecare asociatie fara personalitate juridica se va intocmi cate un registru-jurnal de incasari si plati.

In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca.

Contribuabilii platitori de taxa pe valoarea adaugata vor inregistra sumele incasate sau platite, exclusiv taxa pe valoarea adaugata.

Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual.

Registrul-jurnal de incasari si plati se numeroteaza si se snuruieste. Numerotarea filelor se va face in ordine crescatoare, iar dupa completarea integrala se deschide un nou registru inregistrat si parafat, care va fi numerotat in ordine crescatoare.

Acest registru se parafeaza de catre organul fiscal teritorial la inceperea si la incetarea activitatii.

In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiara se va inregistra in ordine cronologica, in functie de data de intocmire sau de intrare a documentelor. In aceasta situatie Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza lunar, iar paginile vor fi numerotate pe masura editarii lor.

Registrul-jurnal de incasari si plati parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de incasari si plati obtinut cu ajutorul tehnicii de calcul.

Registrul-jurnal de incasari si plati se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.


[ link extern ]

Intrarile de marfa le inscrieti in "Nota de intrare-receptie". Plata facturilor de marfa se inregistreaza la rubrica "plati", iar incasarile cu bon fiscal la rubrica "incasari".
In RJIP operatiunile se inregistreaza in ordine cronologica, fara a lasa spatii intre zile sau alte inregistrari.


Mai aveti nevoie de Registru jurnal de vanzari si de cumparari, chitantier si facturier in cazul vanzarilor catre clienti persoane juridice.

Nu puteti fi salariata la propria I.I.

Cititi si acest articol publicat de Avoocatnet.ro:
www.avocatnet.ro/content/art...
multumesc pt raspuns

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Registru jurnal de incasari si plati mihaelatanasactb mihaelatanasactb Registrul de incasari si plati este obligatoriu de completat de mana sau poate fi generat cu un program de ctb in partida simpla,iar pe cel cumparat de la ... (vezi toată discuția)
Venitul brut include tva? tmarius1 tmarius1 Buna ziua, Sunt PFA cu norma de venit si platitor de TVA. Am inteles ca OUG 125 prevede ca in cazul ca depasesc un venit anual brut de 100.000 euro, sunt ... (vezi toată discuția)
Registru de incasari si plati Maganu Geta Maganu Geta Cum se completeaza? Ce trebuie scris? Ce operatiuni trebuie trecute aici? Trebuie trecuta si factura si val. nirului sau doar val. facturii si ... (vezi toată discuția)