Am participat în calitate de operator economic la o procedura de atribuirea a unui contractului de achiziţii publice, cerere de ofertă. Aceasta s-a desfăşurat şi ulterior autoritatea contractantă a anulat procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică motivând că au fost depuse oferte care, deşi pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate din cauza modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/ori financiare cât şi faptul că s-au constatat abateri grave de la prevederile legislative care afectează procedura de atribuire.
Autoritatea contractantă a publicat o nouă invitaţie de participare însă în fişa de date a achiziţiei a modificat cuantumul cifrei de afaceri..
Este legal modificarea cifrei de afaceri, având în vedere că la licitaţia anterioară autoritatea contractantă a luat cunoştiinţă de cifrele de afaceri ale tuturor participanţilor şi acum dacă ar dori să limiteze participarea unora ar putea face acest lucru?
Este legal.
Atat timp cat se initiaza o noua procedura, orice cerinta publicata in aceasta este independenta si nu are nicio legatura cu vreo procedura anterioara.
Chiar daca AC a luat cunostinta de cifrele de afaceri de la prima procedura, de unde stiti ca vor veni aceiasi ofertanti sau vor veni si alti 5 ofertanti ?
Mulţumesc pentru răspuns! Idea e că societatea noastră e afectată direct. Noi am participat la prima procedură, unde cifra de afaceri era mult mai mică. AC a luat cunoştiinţă de cifra noastră de afaceri şi acum a publicat o nouă procedură cu o cifră de afaceri mult mai mare, împiedicându-ne astfel să participăm la noua licitaţie.
Avem motive serioase să credem că, criteriile de participare din noua procedură au fost făcute în detrimentul nostru.
Puteti sa va luati un sustinator pentru cifra de afaceri si va incadrati. Sustinatorului nu i se cer decat un angajament si vreo 2 declaratii. Aveti si alte variante -asociere, subcontractare, etc.
Totul e sa nu va dati batuta, iar cand aveti argumente legale sa le invocati, nu sa va resemnati. La prima procedura sunteti convinsa ca oferta dvs. nu era corespunzatoare, sau prevederile legale presupus a fi incalcate erau chiar ilegale?
Oferta noastră a fost conformă şi a reprezentat preţul cel mai scăzut (criteriu de atribuire). Însă, reprezentând mai puţin de 85% din valoarea estimată ni s-au solicitat justificări. A doua zi după solicitarea clarificărilor AC a organizat etapa finală de licitaţie electronică ne invitându-ne. Ulterior autoritatea contractantă a anulat licitaţia pentru motivele ce le-am menţionat.
1. Inteleg ca a organizat LE fara a mai astepta raspunsurile la clarificari???
2. In comunicarile transmise trebuiau sa justifice de ce ofertele nu puteau fi comparate si care sunt "abaterile grave". Abaterile grave se refera de regula la prevederi nelegale in DA sau legate de organizarea dinainte de deschidere (lipsa fonduri, lipsa PAAP, apreciere eronata a valorii estimate, etc.
In nici un caz nu se poate vicia derularea procedurii dupa deschidere, in scopul de a anula licitatia.
Decizie cnsc
heta1982
Buna ziua,
1.Am primit decizia CNSC ca fiind admisa contestatia (eu fiind AC). Care sunt pasii? Presupun ca trebuie sa transmit tuturor ofertantilor ... (vezi toată discuția)