avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 478 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale medic de familie-obligatoriu de platit taxa pe cladire?
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

medic de familie-obligatoriu de platit taxa pe cladire?

Sunt medic de familie iar cabinetul medical este organizat conform OG 124/1998,respectiv acolo se precizeaza ca acesta nu are personalitate juridica(cabinet medical individual).Consiliul local al comunei unde imi desfasor activitatea a achizitionat si amenajat un spatiu pentru cabinetul medical pentru care acum imi solicita pe langa plata chiriei si plata taxei pe cladire (care nu este mica deloc-2000 RON/an)si a taxei pe teren.In Codul fiscal, am gasit la articolul 249 alin 3,ca doar persoanele juridice au obligatia de a plati taxa pe cladire.Cum stau de fapt lucrurile in privinta acestei taxe?Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 00:44, 5 Februarie 2012
Consiliul local poate impune taxe speciale pentru cladirile concesionate care pot fi platite si de alte entitati decat persoanele juridice
In Codul fiscal avem:

ART. 249 Reguli generale

(1) Orice persoană care are în proprietate o clădire situată în România datorează anual impozit pentru acea clădire, exceptând cazul în care în prezentul titlu se prevede diferit.

(2) Impozitul prevăzut la alin. (1), denumit în continuare impozit pe clădiri, precum şi taxa pe clădiri prevăzută la alin. (3) se datorează către bugetul local al comunei, al oraşului sau al municipiului în care este amplasată clădirea. În cazul municipiului Bucureşti, impozitul şi taxa pe clădiri se datorează către bugetul local al sectorului în care este amplasată clădirea.