Potrivit dispozitiilor art.40 alin.3 din OUG nr.50/2010, în cazul modificărilor impuse prin legislaţie, nesemnarea de către consumator a actelor adiţionale prevăzute la alin. (1) este considerată acceptare tacită. În acest caz se interzice introducerea în actele adiţionale a altor prevederi decât cele impuse prin legislaţie. Introducerea în actele adiţionale a oricăror altor prevederi decât cele impuse prin legislaţie sunt considerate nule de drept.
În cazul dvs., transformarea comisionului de risc in comision de acordare încălca prevederile legale.
Aceasta întrucât :
- dispozitiile art.36 din ordonanta, stabilesc ce comisioane pot fi percepute de banca; acestea sunt : comision de analiză dosar, comision de administrare credit sau comision de administrare cont curent, compensaţie în cazul rambursării anticipate, costuri aferente asigurărilor, dobânda penalizatoare, alte costuri percepute de terţi şi un comision unic pentru servicii prestate la cererea consumatorilor.
Comisionul de risc nu se regaseste intre acestea.
- dispozitiile art.72 și 73 din ordonanta stabilesc ca dobânda anuală efectivă, care este egală, pe o perioadă de un an, cu valoarea actuală a tuturor angajamentelor, trageri, rambursări şi costuri, prezente sau viitoare, convenite de creditor şi de consumator si ca sunt incluse în costul total al creditului pentru consumator, costurile administrării unui cont care înregistrează atât operaţiunile de plată, cât şi tragerile, costurile de utilizare a unui mijloc de plată atât pentru operaţiunile de plată, cât şi pentru trageri, alte costuri privind operaţiunile de plată.
Prin urmare, banca nu putea introduce unilateral in contractul de credit un comision de administrare in locul comisionului de risc, deoarece această modificare nu era impusă de legislație.
Apoi, comisionul de administrare ar fi trebuit inclus in formula de calcul a dobanzii efective.
Din cunostintele pe care le am, banuiesc despre ce banca e vorba, a schimbat comisionul de risc in comision de administrare in numeroase cazuri. A fost data in judecata pe aceasta tema si s-au castigat procesele, banca restituind comisioanele impuse abuziv. Daca nu puteti avea un dialog cu ei, puteti sa reclamati prootectiei consumatorului.