Buna ziua, va rog frumos sa imi acordati un ajutor sub forma unor raspunsuri la niste intrebari, eventual un sfat.
Vreau sa pornesc o mica afacere in domeniul publicitar avand ca activitate grafica asistata de calculator (pliante/afise/cataloage de produse/DTP/sigle/pagini web etc.). Si nu stiu ce forma de administratie economica m-ar avantaja mai mult.
Voi incerca sa rezum caracteristicile prin care se va desfasura activitatea, pastrand in acelasi timp anumite detalii pentru a ma face inteles, va rog sa aveti putina rabdare. Multumesc.
- Activitatea comerciala se va desfasura intr-o zona centrala, intr-un spatiu pe care il dispun.
- Sunt absolvent a unei forme de invatamant superior in domeniul design-ului de obiect (industrial), cat si in design-ul grafic si pentru inceput voi fi singurul care va desfasura procesul de creeare / editare avand ca scop produsul finit sub format digital, care in functie de nevoi se va materializa in colaborare cu agentii de productie publicitara (ex. litere volumetrice) , tipografii (ex. pliante) etc.
- Promovarea activitatii comerciale se v-a face prin realizarea unui catalog lunar distribuit gratuit cat si prin deplasarea mea la client.
- Pentru inceput voi fi eu, implicat in activitatile de mai sus mentionate, si sotia mea ca secretara/agent vanzari.
- Apelarea la serviciile unui contabil nu ar constitui o problema.
- Bugetul de start si pentru sustinere pe 2-3luni este de aproximativ 10.000-12.000 euro (costuri software, aparatura, mobilier, taxe si impozite 4000 euro cheltuieli neprevazute).
Intrebari:
1. Ce forma de activitate comerciala m-ar avantaja?
2. Ce trebuie sa fac pentru a accesa fonduri europene pentru tineri inteprinzatori si daca aceste fonduri se aplica in cazul meu. (am sub 30 de ani)
3. In cazul fondurilor europene trebuie sa dispun de un cont in care va exista 50% din valoarea sumei solicitate?
4. Daca forma cea mai potrivita este de AF trebuie declarati toti membrii familiei ce vor face parte din activitatea comerciala sau se pot adauga ulterior (ex. daca voi aduce ca asociati pe sora si/sau cumnatul meu)
5. Licentele de la software-urile achizitionate in UE sunt valabile si pe teritoriul Romaniei (daca da este obligatoriu sa fie pe numele meu sau poate sa fie pe numele unui membru din familie membru AF sau asociat SRL)
6. Cum am precizat mai sus promovarea afacerii se va realiza cu ajutorul unei reviste/catalog-portofoliu (distribuita gratuit), in care se vor promova si firme partenere, dar si informatii de interes general - dictionar de termeni cat si stiri/noutati/tehnici din domeniul graficii asistate de calculator, si din domeniul artistic vizual in general. Pentru aceste date am nevoie de autorizatii speciale (jurnalistice)
Va multumesc, in eventualitatea unui raspuns. Orice raspuns imi va fi de folos - macar orientativ sa am o idee cui sa ma adresez si ce pasi am de urmat.