Cererea pentru acordarea ajutorului de deces se depune la plătitorii acestui drept de asigurări sociale, respectiv la angajator în cazul decesului unei persoane ce are un contract legal de muncă, la instituţia care gestionează bugetul asigurărilor pentru şomaj, în cazul decesului şomerului, la casa teritorială de pensii, în cazul decesului unui pensionar sau al unui membru de familie al acestuia.
Ajutorul de deces se acordă, după caz, pe baza următoarelor documente, care trebuie depuse la casele de pensii, somaj sau la angajator:
a) cerere pentru acordarea ajutorului de deces;
b) certificat de deces (original şi copie);
c) act de identitate al solicitantului (original şi copie);
d) acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar (original şi copie);
e) dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original şi copie). Spre exemplu, chitanţe de la preot sau de la firma de pompe funebre de unde a fost cumpărat sicriul.
In cazul dvs.,aveti dreptul la plata unui ajutor in cazul decesului unei rude, daca acest lucru este stipulat in contractul colectiv de munca la nivel de unitate.
@Filip Alexandru
CONTRACT COLECTIV DE MUNCÃ UNIC LA NIVEL NAŢIONAL
Acesta nu exista, a fost doar un proiect.