Care este documentul in baza caruia asociatul secundar (participant) pune la dispozitia asocierii aportul sau in natura, care consta in:
- mijloace fixe
- obiecte de inventar
- materiale de constructii
- prestari servicii, pe baza de deviz lucrari.
Asociatul secundar trebuie sa emita factura catre asociatul principal?
Daca da, care este regimul TVA in acest caz?
Cum se opereaza in contabilitatea asociatului secundar aportul in natura?
Contractul de asociere in participatie trebuie sa contina in sine sau in anexe care este aportul asociatilor. Acestea se transfera din contabilitatea asociatului secundar in contabilitatea asocierii printr-un decont cu ajutorul contului 458 "Decontari din operatii in participatie".
Societatea dvs. va face urmatoarele articole contabile referitoare la transferul facut:
21... = 458 mijloace fixe
303 = 458 obiecte de inventar
302 = 458 materiale de constructii
6... = 458 prestari servicii, pe baza de deviz lucrari.
Asociatul principal trebuie sa tina contabiliatatea distinct de restul contabilitatii sale pana la nivelul de balanta de verificare iar aceasta trebuie sa fie accesibila si asociatului secundar.
Asociatii intocmesc lunar un decont al asocierii prin care-si transfera bunuri, venituri sau cheltuieli ce urmeaza a se inregistra in contabilitatea proprie.
Nu se fac facturi intre asociati legat de activitatea asocierii ci se tranfera veniturile si cheltuielile prin deconturi.
TVA se inregistreaza acolo unde se factureaza sau se face achizitia. Aceasta nu se transfera prin deconturi.