avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 273 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Impozitare venituri independente
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Impozitare venituri independente

Buna ziua!

Ma aflu intr-o situatie mai greu de inteles asa ca voi incerca sa explic cat mai bine.
Sunt student iar in timpul liber realizez de acasa niste aplicatii web
(e vorba de site-uri web mai speciale care permit clientului sa-si creeze
propiile pagini web, sa aleaga culorile site-ului etc).
Dupa ce termin de facut aceste aplicatii le trimit pe internet unei companii
din strainatate care se ocupa cu vanzarea acestora prin intermediul magazinului lor online. Jumatate din veniturile de pe urma vanzarilor imi revine mie, iar jumatate o pastreaza compania (doarece ea se ocupa cu intretinerea magazinului online, publicitate si alte costuri).
Sunt platit de aceasta companie prin Paypal iar sumele variaza de la
luna la luna (in functie de cati clienti cumpara aplicatille mele in luna respectiva).

Si acum vin intrebarile mele legate de cum platesc impozit pe aceste venituri si
la ce categorie de venit.

Am depus la inceputul anului declaratia 201 (venituri din strainatate) la care
am atasat extrasul bancar cu toate sumele de bani primite iar doamna de la ghiseu
mi-a zis ca decizia de impunere o sa vina la toamna.
La categoria de venit am bifat Profesii libere (adica profesia de programator web),
dar cred ca ma puteam incadra si la drepturi de proprietate intelectuala (pentru
ca aceste aplicatii sunt teoretic creatii ale mele de pe urma carora obtin niste
venituri, iar pe magazinul online apar ca protejate de copyright si sunt vandute sub mai multe tipuri de licente - deci nu vad nici o diferenta intre un artist care isi vinde
de exemplu melodiile pe internet si cazul meu).

Iar alta intrebare ar fi daca sunt obligat sa platesc din acest venit si