Buna seara,
Pentru o Asociatie de Proprietari, care nu a depus pana in prezent(de la infiintare - acum cativa ani buni) nici o declaratie la Administratia financiara (010, 112, etc....), dar care a avut totusi salariati...care nici ei nu au depus vreo declaratie.... ce variante de intrare in legalitate exista....avand costuri cat mai mici? Primul pas ar fi depunerea Decl.010 (amenda de 500 ron....pentru nedepunerea in termenul de 30 zile de la infiintare) si incheierea contractelor necesare - de munca, de mandat, de colaborare/conventie civila)...Dar pentru salariile platite din urma? Stie cineva o solutie...#-o? Multumesc,
Luati-o ca si cum va incepeti activitatea de la momentul zero. Declaratia de mentiuni 010, bifati impozitul si contributiile pe care le veti plati de-acum incolo si puneti data de cand vreti sa incepeti aceste plati (01 ale lunii....... X, 2012).
Pentru luna X depuneti Decl.112 si faceti platile la Bugetul de stat si la Bugetul contributiilor sociale.
Atentie! Declaratia de mentiuni sa fie in concordanta cu Decl.112 pe care o veti depune in privinta contributiilor.
Va trebuie si certificat de semnatura electronica.
Comportati-va ca si cum pana la acest moment s-a muncit gratis in acea asociatie si de la momentul 01 a lunii X 2012 incepeti sa platiti salarii.
Nu va incurcati cu declaratii din trecut, ca la bulibaseala care domneste la ANAF va puteti incasa costuri...cat nu face!
Aceasta este parerea mea, dar mai asteptati si alte opinii.
Asa as proceda si eu.
Acum am luat in primire aceasta asociatie. Nu am nici un salariat deocamdata si completez declaratia 010 in sensul ca de luna viitoare vrem sa angajam...
Cel mai indicat este ca aceste demrsuri sa le faca cenzorul asociatiei. De regula un cenzor este expert contabil, membru CECCAR, cu experienta si care stie cum sa puna problema.
Daca nu aveti cautati-l. Ca nou intrat in asociatie poate lua lucrurile de la zero, in ce priveste relatia cu fiscul, asa cum s-a spus mai sus.
Multumesc pentru raspunsuri! Ideea e ca am discutat cu un inspector de serviciu, si mi-a spus ca imi da avertisment si amenda pentru nedepunerea declaratiilor, de la infiintarea asociatiei, si ca apoi trebuie sa iau din urma listele lunare si sa fac declaratii si platile restante! Decl.010 parca a aparut prin 2006, deci pe vreo 6 ani in urma...! Nu vreau sa-mi inchipui, la ce sume se ajunge... Exista posibilitatea de a inchide asociatia si de a redeschide una noua curata ( :) sa nu radeti!!!)? Exista un termen, pana la care se merge in urma(ca timp) pentru o verificare? Ultimii 5 ani, de la infiintarea asoc.propr., etc... ! Adica, ma gandesc sa depun declaratia 010, de luna viitoare, si sa depun si declaratiile restante 010, pe zero, asa cum sugerati mai sus, ca si cum s-a muncit pro bono..:). Iau avertismentul si amenda de 500 ron, si intru pe drumul corect! Apropo, anenda de 500 o fi pentru fiecare decl nedepusa sau ...generica?
Pai dumneavoastra ne-ati intebat ce sa faceti, iar noi v-am spus sa uitati ce a fost inainte si sa o luati de la zero, adica declarati ca aveti salariati de luna viitoare. Parca asa ati fost indrumat mai sus, nu?
Iar dv ce ati facut!? Ati mers exact unde nu trebuia. Pai v-am spus noi sa mergeti si sa intrebati inspectotrul de la finante?
La ce va asteptati de la acesta, sa va felicite si sa va spuna cum sa evitati plata din urma!?
Nu sunt impotriva fiscului si sigur ca trebuie sa ne platim impozitele si contributiile legale. Dar in cazul unei asociatii de proprietari nu se pune problema ca in cazul unei societati comerciale.
Intr-o SC, aceste cheltuieli se deduc din venituri, firma nu da socoteala catorva sute de asociati...
Intr-o asociatie de proprietari in 5 ani s-au adunat sume restante marisoare care trebuie suportate de toti proprietarii, din care unii au disparut, au vandut, altii au cumparat acum si nu au nici o vina, stiind ca fostulm proprietar nu a lasat datorii la asociatie...
Nu ar fi o problema nici la asociatie daca aceste contributii si impozite le-ati calculat, repartizat pe liste si le-ati incasat de la proprietari. Ca exemplu noi avem de plata lunar aproximativ 800 lei contributii si impozite. Asta ar insemna 9600 lei/an si 48.000 lei in 5 ani.
Ce scandal s-ar isca in asociatie si cu ce procese s-ar lasa daca as pune acum pe listele de plata o suma de genul acesta! Aceasta ar reprezenta totalul cheltuielilor de intretinere pentru 4-5 luni.
Scuze, dar e o neintelegere! Eu am fost la inspector inainte de a posta intrebarea pe forum..:)! Cele spuse de el, m-au determinat sa va intreb de o solutie! Nu m-a felicitat, dar a fost de treaba, spunandu-mi chiar ...ca opinia lui personala e sa nu ma bag in asa ceva, dar daca vreau ... o sa-mi dea doar avertisment(in loc de amenda) si amenda de 500 ron pt nedepunerea declaratiilor vechi, si ca apoi ar trebui sa iau din urma, daca au existat salariati!!
Discutia a fost neoficiala, ca o consultatie! Mai sunt si inspectori draguti inca la Impozite...:). Incerc sa gasesc diverse variante, din care sa alegem cea mai potrivita! Multumesc de raspunsuri, inca o data!
Venit fiscalizat
nickycrrry
Buna ziua,
Fac parte dintr-o asociatie de proprietari si sunt membru in comitetul executiv ca sef de scara din ianuarie 2013.Pentru aceasta funcție am ... (vezi toată discuția)