avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 765 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de invaliditate
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de invaliditate

am 33 de ani,sunt angajat la o firma de constructii. dar de un an si jumatate sunt in concediul medical din cauza ca sufar de o boala profesionala(cod 14) si in plus am fost operat de 3 ori pe coloana vertebrala in acelasi loc.peste cateva zile am un an de cand am codul 14 pe concediul medical..Ar trebui sa ies la pensie de boala sau se mai poate gasi ceva de munca pentru mine?Am si certificat de handicap gradul 2 de cateva zile.Cum se calculeaza pensia de boala si cat ar fi in bani?Am o vechime de aproximativ 11 ani de zile pe cartea de munca dar salariul cel mai mic.Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 02:01, 19 Martie 2012
1. Daca discutam despre boala profesionala, inseamna ca puteti beneficia de pensie de invaliditate indiferent de stagiul realizat (art. 74 din Legea nr. 263/2010). Luati legatura cu medicul curant sau cu medicul de familie sa vada daca, in urma investigatiilor medicale, se impune trimiterea la cabinetul de expertiza medicala. Incadrarea in grad de invaliditate este de competenta exclusiva a medicului expert al asigurarilor sociale, care emite o decizie asupra capacitatii de munca.

2. Cati bani veti lua, nu va poate spune nimeni pe un forum. Cuantumul unei pensii depinde in principal de marimea veniturilor realizate, insa, indiferent care va fi pensia stabilita prin decizie, nu veti primi mai putin de 350 de lei lunar. Aceasta este pensia sociala minima garantata sau indemnizatia sociala pentru pensionari, cum i se spune in prezent.
Art. 71 - Legea nr. 263/2010