Buna ziua,
apelez din nou la dumneavoastra in speranta ca voi primi raspunsul prompt asa cum ati facut-o de atatea ori. Pe scurt: Pfa inregistrat in Belgia, platitor de TVA in Belgia, achizitioneaza din Romania, cu tot cu TVA, marfa pentru revanzare ( precizez ca este vorba de un magazin alimentar cu produse romanesti, situat in Belgia). Contabila belgiana cere rambursarea tva-ului anexand borderou cu facturile de achizitie pe care scrie mare ¨marfa pentru revanzare¨. ANAF emite decizie de refuz rambursare in care la motivul de fapt scrie ca: TVA solicitata la rambursare pentru cheltuieli reprezentand protocol nu poate fi admisa la deducere tva aferenta facturilor inregistrate in lista operatiunilor anexata la cererea de rambursare. am dreptul la contestatie in 30 de zile. Intrebarile mele pentru dumneavoastra sunt:
1) pentru contestatie pot coresponda cu ei pe mail sau trebuie sa trimit si exemplar original prin posta? Mentionez ca atat cererea cat si raspunsul primit au fost comunicate pe mail.
2) pentru motivele de drept ce articol trebuie invocat?
3) avand in vedere ca mai am doar zece zile pana la implinirea termenului de contestatie, dupa ce trimit mail voi expedia si prin posta chiar in aceeasi zi contestatia, care data se va lua in consideratie: data postei la expediere sau data primirii plicului?
In speranta primirii unui raspuns care sa ma lamureasca, va multumesc pentru timpul acordat.
Numai bine tuturor.
Flori.M.:)
despre ce ANAF vorbiti? cel din Romania sau cel din Belgia, nu se intelege unde s-a cerut rambursarea.
oricum, procedura de contestatie este reglementata de catre codul de procedura fiscala ( si aici si in belgia). in aceste cazuri exista proceduri, termene si conditii ce trebuie respectate in tocmai altfel veti avea riscul ca orice contestatie sa va fie rspinsa pe motive procedurale.
cel mai bine este sa obtineti o consultanta de specialitate
intrucat achizitia s-a facut in Romania iar pfa-ul este inregistrat in Belgia, plateste TVA in Belgia, cererea ptr. rambursarea TVA s-a facut catre ANAF Romania.
in acest caz, contestatia se face in abza CPF roman, si este exlcusa orice corespondenta pe email in lipsa semnaturii electronice.
va recomand cu tarie sa folositi hirtie semnata/stampilata (si nu emailuri) si servicii de curierat rapid sau posta ptr comunicarea actelor.deocamdata aceasta este Romania si a sa birocratie.