Buna ziua,
O societate a achizitionat un utilaj prin credit bancar cu ipoteca pe utilaj in valoare de 100.000euro pe o perioada de 5 ani.Intre timp societatea constata ca nu ii mai este de folos acest utilaj si vrea sa-l vanda.A gasit un cumparator, care vrea sa cumpere acest utilaj,intelegandu-se la suma de 130.000 euro .Cumparatorul nu are acesti bani si nici sa faca credit nu poate,fiindca este o firma nou infiintata.In aceste conditii societatile au stabilit urmatoarele:
Lunar societatea care detine utilajul(furnizorul) sa faca catre cumparator, factura de avans in fiecare luna ,pe o perioada de 5 ani catre societatea care doreste sa cumpere utilajul.Dupa perioada de 5 ani,cand se termina creditul bancar si se ridica si ipoteca, sa se faca stornarea facturilor de avans din perioada de 5 ani si sa se factureze valoarea totala a utilajului de 130.000 euro.Bineinteles se face si un contract unde se specifica aceste detalii.
Este corecta aceasta procedura? aceea de a se factura avans la un utilaj care este ipotecat si luat cu credit bancar?
Tva
Ida-Maria
O societate comerciala platitoare de tva din 01.09.2008, prin depasirea plafonului de 35000euro, a avut un contract de vanzare cumparare pentru o cladire noua ... (vezi toată discuția)