Tocmai m-am infiintat ca PFA. As vrea sa optez ca neplatitor de TVA si voi face achizitii intracomunitare.
Va rog sa-mi oferiti putin suport in ceea ce priveste declaratiile ce trebuie depuse. In afara de:
- D 220
- D 091 pt obtinerea codului de tva
- D 095
- D 390
ce alte declaratii mai trebuie depuse?
Cum ma inregistrez ca neplatitor de TVA la administratia financiara? Depun D 070 sau alta? De asemenea, impozitul cum se va plati: trimestrial sau anual?
Si inca o intrebare: platesc deja contributie la sanatate deoarece sunt angajat; daca la inceput declar veniturile estimate 0, mai trebuie sa platesc acea suma minima catre sanatate?
trebuie sa mai depuneti decontul special de tva, formular 301, prin care veti plati tva in romania in cota de 24% care se aplica asupra bazei impozabile din factura furnizorului din uniunea europeana.
adata cu autorizarea la ORC sunteti neplatitor de tva. numai daca doriti sa va inregistrati in scopuri de tva prin optiune trebuie sa depuneti niste documente la administratia financiara.
impozitele se platesc trimestrial conform decl. 220 de venit estimat pe data de 25 din ultima luna a trimestrului, iar regularizarea se plateste in anul 2013, dupa depunerea decl. 200 cu termen 25 mai.
contributia la sanatate se plateste cumulat pentru toate veniturile obtinute, atat pentru cele din salarii cat si pentru cele din activ. independente.
suma minima se plateste numai daca venitul din activ indep. este singura sursa de venit.
trebuie sa depuneti o decl. estimativa si la casa de sanatate, din cate cunosc eu aceasta nu poate fi cu suma zero, decat daca exista intrerupere temporara a activitatii inregistrata la ORC.