As. de propietari ,cand intocmeste si afiseaza lista cheltuieli intretinere,stabileste un total chelt.pentru luna respectiva.Dupa care urmeaza rubrica fond de rulment.Intrebarea este daca se aplica penalizari la cumulul celor doua ,sau ac. penalizare se aplica numai la suma cheltuieli intretinere?
Fondul de rulment se achita tocmai pentru a se acoperi cheltuieli neplatite in timp de catre proprietari. Purtataore de dobanzi sunt sumele ce fac parte din intretinere, nu si fondul de rulment. Pe acesta puteti refuza sa-l platiti, daca sunteti un bun platnic.
Fondul de rulment se constituie pentru ca asociatia sa-si poata desfasura activitatea, sa faca plati pana la afisarea listelor de plata si incasarte cotelor de la proprietari si nu pentru restante sau restantieri.
Concret, de exemplu, in luna aprilie asociatia trebuie sa cumpere consumabile de birou, materiale de curatenie..., iar la sfarsitul lunii aprilie sau inceputul lunii mai va trebui sa achite salariile, contributiile si impozitele, sa achite facturile la utilitati (apa, gaz, energie electrica...), sa achite serviciile de intretinere a liftului, salubritatea... Toate acestea sau aproape toate au termen de plata inainte de afisarea listelor aferente lunii aprilie. Lista de plata pe aprilie se afiseaza, de regula in jurul datei ce 20 mai iar proprietarii au dreptul sa achite, fara penalizari in urmatoarele 30-50 de zile, adica pana in 20 iunie sau 10 iulie dupa caz.
Ori de unde sa se faca asociatia platile daca nu exista fond de rulment?
De aceea fondul de rulment este necesar, este obligatoriu iar neachitarea lui poate duce la aplicarea de penalizari ca pentru orice alta suma datorata asociatiei, conform sistemului de penalizari adoptat de comitetul executiv, cu respectarea legii 230/2007.
Fond rulment .
gabiella60
Stiu ca Fondul de Rulment are drept scop acoperirea cheltuielilor cand , dintr-un motiv sau altul , nu a putut fi achitata intretinerea . Este legal sa se ... (vezi toată discuția)