avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1098 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... femeie insarcinata in perioada de proba
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

femeie insarcinata in perioada de proba

Buna Ziua,
Situatie: angajata la 1.01.2012 cu Contract de Munca pe perioada nedeterminta dar cu perioada de proba de 90 zile. In martie la inceput anunt angajatorul ca sunt insarcinata printr-o scrisoare medicala. Peroada de proba se incheie in 30.03.2012 si angajatorul imi trimite o notificare de incetare a CMI pe baza art 31 alin 3 din Codul Munci.
Va intreb ce pot face in acest caz? Mentionez ca acum sunt in concediu medical!
multumesc
Cel mai recent răspuns: ela david , utilizator 19:31, 3 Aprilie 2012
Puteti contesta decizia de incetare a raportului de munca ... in termen de 45 de zile de la data comunicarii deciziei puteti formula contestatie la Tribunalul in raza caruia aveti domiciliu.

De asemenea, in termen de 10 zile de la data incetarii c.i.m. puteti sa depuneti actele pentru somaj , pentru a beneficia de indemnizatia pentru somaj de la data incetarii c.i.m.
Inteleg din raspunsul dvs ca atitudinea angajtorului este una corecta..?! in conditiile in care eu am anuntat compania in scris la inceputul lunii martie ca sunt insarcianta in 11 sapatamani. In prezent sunt in 15 saptamni. Din cate am auzit ar fi o lege a gravidelor care protejeaza viitoarele mame. Este adevarat? Ar avea castig de cauza in istanta o situatia de acest gen? Va multumesc.
Codul Muncii , art. 60 (1) Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa:
.....
c) pe durata in care femeia salariata este gravida, in masura in care angajatorul a luat cunostinta de acest fapt anterior emiterii deciziei de concediere;
..........