avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 946 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas neincasata pe perioada studiilor ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas neincasata pe perioada studiilor doctorale

Va solicit ajutorul intr-o problema legata de pensia de urmas.
Din octombrie 2009 sunt student doctorand cu bursa finantat dintr-un program POSDRU. De la varsta de 11 ani am beneficiat de pensie de urmas (motiv: decesul tatalui), inclusiv in cei 5 ani de facultate (pe numele mamei mele - in calitate de tutore). O data cu inscrierea in ciclul de studii doctorale (24 de ani), in baza adeverintelor obtinute de la universitate ni s-a comunicat din partea CNPP ca nu mai am dreptul la aceasta pensie. In toamna anului trecut am implinit varsta de 26 de ani si din acel moment pana acum am inceput sa primesc lunar pensie de urmas (!?). Stiind ca nu mai am sub nici o forma acest drept peste 26 de ani, mama mea s-a adresat CNPP. Raspunsul lor: pe de o parte, mama trebuie sa refuze pensia, iar pe de alta, ca eu am avut dreptul la aceasta pana la 26 de ani. In consecinta mama a completat o cerere prin care cerea drepturile restante. Acum a primit raspunsul - putea sa ceara aceste restante daca inca aveam sub 26 de ani - decizie ce poate fi contestata in termen de 30 de zile.
INTREBAREA: Exista vreo posibilitate sa mai intram in posesia acestor bani?
Orice raspuns este apreciat!
Cel mai recent răspuns: solofcs , utilizator 03:32, 9 Aprilie 2012