avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1055 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Sunt politist, pot sa lucrez dupa terminarea ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Sunt politist, pot sa lucrez dupa terminarea programului cu CIM sau fara plata?

Buna ziua !
Inainte de toate vreau sa va spun ca sunt AGENT DE POLITIE (stiu ca politistii nu sunt iubiti, dar sa nu uitam ca mai sunt si oameni printre ei, care merita atentia)
As dori sfaturi, indrumari, etc. trimiteri legale pentru urmatoarea speta reala;
Sotia are o S.C. de inchirieri utilaje din gama : vole, buldozere, buldoexcavatoare, tractoare etc. Pana acum a inchiriat utilaje unor societati comerciale care isi asigurau partea vie (mecanicul, soferul, masinistul); de specificat ca firma nu are angajati.
As dori ca dupa orele de serviciu ,cand este posibil, avand in vedere ca mai am 2-3 ani pana la pensionare, sa lucrez eu pe utilaj ca angajat cu 4 ore ,(conform statutul politistului aceasta varianta cade). O alta varianta ar fi sa lucrez chiar si fara plata ,avand in vedere ca plata dupa inchirierea respectiva (dupa toate taxele platite la stat) tot acasa se intoarce.
Pe scurt SC inchiriaza unei persoane fizice utilajul, conform act de inchiriere ,dar acesta nu are cunostiinte de manipulare a utilajului, atunci eu ca simplu cetatean, dupa orele de serviciu pot sa lucrez pe utilaj fara sa fiu platit sub nici o forma de cetateanul x avand in vedere ca am atestat pentru utilaj.
Rugamintea mea este doar variante LEGALE pentru a nu periclita serviciul si poate pensia.
Pareri de la specialisti in juridic, ITM , garda financiara, finante, si statut politisti.
Va multumesc pentru sprijin.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:49, 11 Februarie 2019
Conform art. 45 din legea 360/2002 este destul de clara, va este permis doar in situatia:
i) să deţină orice altă funcţie publică sau privată pentru care este retribuit, cu excepţia funcţiilor didactice din cadrul instituţiilor de învăţământ, a activităţilor de cercetare ştiinţifică şi creaţie literar-artistică.

Din pctul meu de vedere speta este delicata, si ca varianta legala vad contractul de mandat cu titlul gratuit ( poate fi vb de eludarea legii) , dar asteptati si parerea altor juristi de pe forum.

Cu stima.
Ultima modificare: Marți, 10 Aprilie 2012
Flavius1984, utilizator
Nu puteti presta o activitate fara forme legale indiferent de natura ei, chiar daca aveti atestat sau calificare. In cazul in care societatea care foloseste utilajul inchiriat sau care a inchirieat utilajul pe care il manevrati dvs. este controlata de ITM si se va cere documentul in baza caruia dvs. prestati activitate, iar acesta nu exista, se va considera munca la negru si se sanctioneaza cu amenda (10.000 lei).
Varianta angajarii este contrara art. 70 alin. 2 lit. b din statut, iar in cazul in care sunteti parte a unei activitati lucrative desfasurate in mod ilegal riscati sanctiuni disciplinare conform art. 110 alin. 1 lit. h din statut.
Conform art.45 din Legea nr.360/2002 :
.......
g) să efectueze, direct sau prin persoane interpuse, activităţi de comerţ ori să participe la administrarea sau conducerea unor societăţi comerciale, cu excepţia calităţii de acţionar;

h) să exercite activităţi cu scop lucrativ de natură să lezeze onoarea şi demnitatea poliţistului sau a instituţiei din care face parte;
...

In speta, puteti deveni actionar si sa exercitati atributiile prevazute de lege pentru asociat.
Interventie moderator


Va rog ca in niciun context sa nu deschideti aceeasi discutie de mai multe ori, contravine pct. 3.3 din regulamentul de postare in Forum. Continuati aici. Multumesc!


Gabriela Pintea

BSE a scris:
Buna ziua !
Stiu ca este mult de lecturat si eu m-am saturat dar va rog datim-i un raspuns la final.
Poate un politist cu statut special sa se angajeze cu 4 ore la o firma de constructii pe un utilaj.

LEGE nr. 161 din 19 aprilie 2003 (*actualizata*)
privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a
functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei
(aplicabilă cu data de 25 noiembrie 2007*)
EMITENT: PARLAMENTUL

SECTIUNEA a 5-a
Incompatibilitati privind functionarii publici
ART. 94
(1) Calitatea de functionar public este incompatibila cu orice alta functie publica
decat cea in care a fost numit, precum si cu functiile de demnitate publica.
(2) Functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati,
remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza:
a) in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice;
b) in cadrul cabinetului demnitarului, cu exceptia cazului in care functionarul public
este suspendat din functia publica, in conditiile legii, pe durata numirii sale;
c) in cadrul regiilor autonome, societatilor comerciale ori in alte unitati cu scop
lucrativ, din sectorul public sau privat, in cadrul unei asociatii familiale sau ca persoana
fizica autorizata;
d) in calitate de membru al unui grup de interes economic.
(2^1) Nu se afla in situatie de incompatibilitate, in sensul prevederilor alin. (2) lit.
a) si c), functionarul public care este desemnat printr-un act administrativ, emis in
conditiile legii, sa reprezinte sau sa participe in calitate de reprezentant al autoritatii
ori institutiei publice in cadrul unor organisme sau organe colective de conducere
constituite in temeiul actelor normative in vigoare.
(3) Functionarii publici care, in exercitarea functiei publice, au desfasurat activitati
de monitorizare si control cu privire la societati comerciale sau alte unitati cu scop
lucrativ de natura celor prevazute la alin. (2) lit. c) nu pot sa-si desfasoare activitatea
si nu pot acorda consultanta de specialitate la aceste societati timp de 3 ani dupa iesirea
din corpul functionarilor publici.
(4) Functionarii publici nu pot fi mandatari ai unor persoane in ceea ce priveste
efectuarea unor acte in legatura cu functia publica pe care o exercita.
(5) In situatia prevazuta la alin. (2) lit. b), la incheierea mandatului demnitarului,
functionarul public este reincadrat in functia publica detinuta sau intr-o functie similara.
--------------
Alin. (2^1) al art. 94 a fost introdus de articolul unic din LEGEA nr. 171 din 14 mai
2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 20 mai 2004.

POTRIVIT LEGI 360/2002

SECTIUNEA a 3-a
Restrangerea exercitiului unor drepturi si libertati
Art. 45.
(1) Politistului ii este interzis:
a) sa faca parte din partide, formatiuni sau organizatii politice ori sa desfasoare propaganda in favoarea acestora;
b) sa exprime opinii sau preferinte politice la locul de munca sau in public;
c) sa candideze pentru autoritatile administratiei publice locale, Parlamentul Romaniei si pentru functia de Presedinte al Romaniei;
d) sa exprime in public opinii contrare intereselor Romaniei;
e) sa declare sau sa participe la greve, precum si la mitinguri, demonstratii, procesiuni sau orice alte intruniri cu caracter politic;
f) sa adere la secte, organizatii religioase sau la alte organizatii interzise de lege;
g) sa efectueze, direct sau prin persoane interpuse, activitati de comert ori sa participe la administrarea sau conducerea unor societati comerciale, cu exceptia calitatii de actionar;
h) sa exercite activitati cu scop lucrativ de natura sa lezeze onoarea si demnitatea politistului sau a institutiei din care face parte;
i) sa detina orice alta functie publica sau privata pentru care este retribuit, cu exceptia functiilor didactice din cadrul institutiilor de invatamant.
(2) Politistul poate prezenta in public, numai in conditiile stabilite prin ordin al ministrului de interne, informatii si date obtinute in exercitarea atributiilor de serviciu sau poate face comentarii referitoare la astfel de date si informatii, daca prin acestea nu este incalcat principiul prezumtiei de nevinovatie ori nu sunt lezate dreptul la propria imagine, demnitatea, viata intima, familiala ori privata a persoanei sau nu este prejudiciata finalizarea urmaririi penale intr-o cauza aflata in curs de cercetare ori de judecare.
(3) Datele si informatiile clasificate, potrivit legii, obtinute de politist in timpul exercitarii atributiilor profesionale nu pot fi facute publice pe o perioada de 5 ani de la incetarea raporturilor sale de serviciu, daca legea nu prevede altfel.

DAR TOTUSI POTRIVIT.

MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI

P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 877 LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 28 decembrie 2010

SUMAR

LEGI SI DECRETE

284. - Lege-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice

LA

Art. 40. - La data intrării în vigoare a prezentei legi, Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 94, alineatul (21) se modifică si va avea următorul cuprins:
“(21) Nu se află în situatie de incompatibilitate, în sensul prevederilor alin. (2) lit. a) si c), functionarul public care:
a) este desemnat printr-un act administrativ, emis în conditiile legii, să reprezinte interesele statului în legătură cu activitătile desfăsurate de operatorii economici cu capital ori patrimoniu integral sau majoritar de stat, în conditiile rezultate din actele normative în vigoare;
b) este desemnat printr-un act administrativ, emis în conditiile legii, să participe în calitate de reprezentant al autoritătii ori institutiei publice în cadrul unor organisme sau organe colective de conducere constituite în temeiul actelor normative în vigoare;
c) exercită un mandat de reprezentare, pe baza desemnării de către o autoritate sau institutie publică, în conditiile expres prevăzute de actele normative în vigoare.”
2. La articolul 94, după alineatul (21) se introduce un nou alineat, alineatul (22), cu următorul cuprins:
“(22) Nu se află în situatie de incompatibilitate, în sensul prevederilor alin. (2), functionarul public care este desemnat prin act administrativ pentru a face parte din echipa de proiect finantat din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, precum si din împrumuturi externe contractate sau garantate de stat rambursabile sau nerambursabile, cu exceptia functionarilor publici care exercită atributii ca auditor sau atributii de control asupra activitătii derulate în cadrul acesteia si a functionarilor publici care fac parte din echipa de proiect, dar pentru care activitatea desfăsurată în cadrul respectivei echipe generează o situatie de conflict de interese cu functia publică pe care o ocupă.”
3. La articolul 96, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:

“Art. 96. - (1) Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activităti în domeniul didactic, al cercetării stiintifice, al creatiei literar-artistice. Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului.”

REVENIM LA ART. 39 DIN LEGEA SUS MENTIONATA la finalul art. lit. Y

Art. 39. - La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă:
a) alin. (1) al art. 50 si alin. (1) al art. 90 din Legea nr. 128/1997 privind statutul personalului didactic, publicată în Monitorul Oficial al României, ParteaI, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificările si completările ulterioare;
b) alin. (7) al art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 301/2002, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 799 din 12 noiembrie 2003, cu modificările si completările ulterioare;
c) art. 5 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialistilor români care îsi desfăsoară activitatea în cadrul unitătilor de management de proiect, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 186 din 29 aprilie 1999, aprobată prin Legea nr. 172/2001, cu modificările ulterioare;
d) alin. (2) al art. 35 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările si completările ulterioare;
e) art. 4 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 291/2000 privind organizarea si functionarea unor ministere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din 29 decembrie
2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 308/2001, cu modificările ulterioare;
f) alin. (3) al art. 18 din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 953 din 24 decembrie 2002, cu modificările si completările ulterioare;
g) alin. (2) al art. 24 din Legea nr. 356/2003 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Institutului Cultural Român, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 23 iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare;
h) alin. (2) al art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea si alte drepturi ale politistilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 2 februarie 2003, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 353/2003, cu modificările si completările ulterioare;
i) Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2004 privind utilizarea veniturilor proprii obtinute de institutiile si unitătile de învătământ care organizează pe lângă acestea activităti finantate integral din venituri proprii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 16 aprilie 2004, aprobată cu modificări prin Legea nr. 214/2004;
j) alin. (1) si (2) ale art. 21 din Legea nr. 495/2004 privind salarizarea si alte drepturi bănesti ale personalului din administratia centrală a Ministerului Afacerilor Externe si de la misiunile diplomatice, oficiile consulare si institutele culturale românesti din străinătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.136 din 1 decembrie 2004, cu modificările si completările ulterioare;
k) alin. (3) al art. 9 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiintarea Autoritătii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 4 iulie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările ulterioare;
l) alin. (3) al art. 5 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administratiei publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 517 din 17 iunie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 411/2005, cu modificările si completările ulterioare;
m) alin. (2) al art. 262 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările si completările ulterioare;
n) alin. (6) al art. 41 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 12 noiembrie 2008, cu modificările ulterioare;
o) art. 241 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor si altor categorii de personal din sistemul justitiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 314 din 7 aprilie 2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 45/2007, cu modificările si completările ulterioare;
p) alin. (2) al art. 38 din Ordonanta Guvernului nr. 64/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 747 din 1 septembrie 2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 462/2006, cu modificările ulterioare;
q) art. 10 si anexa nr. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 395 din 12 iunie 2007, cu modificările ulterioare;
r) art. 23 si 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acordă functionarilor publici în anul 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 232/2007, cu modificările ulterioare;
s) alin. (1) al art. 23 din Ordonanta Guvernului nr. 8/2007 privind salarizarea personalului auxiliar din cadrul instantelor judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea, precum si din cadrul altor unităti din sistemul justitiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 31 ianuarie 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2007, cu modificările si completările ulterioare;
t) alin. (3) al art. 28 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultură, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 817 din 5 decembrie 2008, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările ulterioare;
u) alin. (2) al art. 37 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul functionarului public denumit manager public, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 30 iunie 2008, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 135/2009;
v) art. 302 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de bază si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de demnitate publică, precum si unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 1 februarie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 177/2008, cu modificările si completările ulterioare;
w) Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009, cu modificările ulterioare;
x) Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 1/2010 privind unele măsuri de reîncadrare în functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte măsuri în domeniul bugetar, publicată în Monitorul Oficial ai României, Partea I, nr. 62 din 27 ianuarie 2010;
y) orice alte dispozitii contrare prezentei legi.
VA MULTUMESC !!!!!!


APET_R a raspuns:
Va recomand sa studiati statutul politistilui si ve-ti gasi raspunsul.


horeabortan a raspuns:
Am auzit acum 3 ani de o speta in care un angajat MAI, respectiv IGSU, avusese un accident rutier. Problema era ca masina condusa era un microbuz in care el transporta paine (socrul avea brutarie, iar baiatul lucra acolo in timpul liber).
Normal, fiind masina inmatriculata pe firma, iar dauna serioasa, au intervenit Politia, inspectorii de munca. Ia ghiciti cui i s-a desfacut contractul de munca?
Stiu ca doriti sa realizati mai multe venituri (ati mai postat pe tema asta), insa cand ati intrat in politie ati acceptat voluntar restrictiile aduse de postul respectiv. Degeaba invocati zeci de legi interpretate incrucisat. Daca ajungeti in fata comisiei de disciplina in ce act normativ se vor uita membrii? In statut. Si veti suporta consecintele; singura care poate ar analiza toate actele normative invocate de dvs ar fi instanta de judecata, insa va veti plimba in instanta multa vreme, cu nervii de rigoare. Si, sincer, cu sanse minime.
Daca ati fi prins de sefii dvs vanzand asigurari, probabil v-ar da un avertisment. Insa dumneavoastra vreti sa operati utilaje de constructii, adica utilaje a caror manuire presupune atestare, norme de siguranta riguroase. Chiar vreti ca aproape de pensie sa riscati tot ce ati muncit pana acum?
Parerea mea personala e ca nu merita.
Statutul este destul de clar.
Art. 70. – (1) Calitatea de poliţist este incompatibilă cu deţinerea şi/sau exercitarea oricărei alte funcţii publice decât cea în care a fost numit, precum şi a demnităţilor publice alese.
(2) Poliţiştii nu pot deţine alte funcţii şi nu pot desfăşura alte activităţi, remunerate sau
neremunerate, după cum urmează:
a) în cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice;
b) în cadrul regiilor autonome, societăţilor comerciale ori în alte unităţi cu scop lucrativ din sectorul public;
Daca ne uitam la art. 2 observam ca politistul este functionar public CU STATUT SPECIAL. Conform art. 2 alin. 2 Statutul special este conferit de natura şi condiţiile speciale de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu, de riscurile misiunilor îndeplinite, care pot afecta viaţa şi integritatea fizică şi psihică a poliţistului, siguranţa sa şi a familiei sale, de obligaţiile, îndatoririle, restrângerea exerciţiului unor drepturi fundamentale şi incompatibilităţile specifice, precum şi de drepturile profesionale şi compensatorii acordate în condiţiile legii.


bep a raspuns:
Statutul politistului il aplica cine cum vrea. Imi permit sa intreb ati mai auzit ca un ofiter, in zilele noastre, sa fie subordonat unui subofiter? E caz real, ce statut se mai aplica acum? Se aplica ce vrea partidul...


horeabortan a raspuns:
In sistemul militar gradul nu are legatura cu functia, sunt doua lucruri total diferite. De aceea este posibil ca un grad militar mai inalt sa aiba ca sef ierarhic superior un grad inferior.
Asta am vazut-o in comenduirea unei garnizoane din Romania, unde sef birou personal era un subofiter, iar in cadrul biroului avea ca subordonati ofiteri. Si toti considerau ca este normal. Stiti cum zic militarii? "Functia bate gradul"
Sunt profesor titular, normă întreaga la un club al copiilor (program flexibil întrucât nu poate fi influențat de colegii care predau alte materii)
Întrebarea e daca ma pot angaja în poliția locală cu normă întreagă. Mulțumesc!
Ultima modificare: Sâmbătă, 9 Februarie 2019
ovidiugabriel76, utilizator

Alte discuții în legătură

Pot sa conduc buldoexcavator cu cat b? Radasanu Radasanu Multi sustin ca nu!! dar totusi este un utilaj de construcii si este inclus in cat TR legislatia rutiera spune clar ca pot conduce cu cat B utilajele si ... (vezi toată discuția)
Un politist poate sa fie asociat sau actionar? pacolola pacolola Conform art.45 alin. 1 lit. lit. g din Legea 360/2002 reprez. statutul politistului, politistului ii este interzis sa desfasoare activitati de comert, ori sa ... (vezi toată discuția)