Buna ziua,
Sunt o PFA si in ianuarie 2012 s-a terminat contractul de leasing financiar pentru un autoturism, contract care a inceput in anul 2007. Am primit ultima factura in care este cuprinsa valoarea reziduala si TVA aferenta.
In ceea ce priveste TVA m-am lamurit ca este deductibila in proportie de 50%, incepand cu 01.01.2012, dar valoarea reziduala este o cheltuiala deductibila pentru PFA?
Daca se poate un raspuns in care sa fie cuprinsa si baza legala.
Multumesc !
multumesc pentru raspuns. Dar valoarea reziduala se deduce integral la primirea facturii sau se amortizeaza si lunar se deduce cheltuiala cu amortizarea?
Indiferent de durata leasingului fiecare mijloc fix are o durata de amortizare stabilita prin legea 230/1994. Ex: leasing la autoturism pe durata de 5 ani, amortizarea autoturismului se face conform legii in 4 ani.
da, autoturismul s-a amortizat integral. Lunar am inregistrat cheltuiala cu amortizarea, calculata la valoarea de achizitie care nu cuprindea si valoarea reziduala conform contractului de leasing. Nelamurirea mea este daca in luna ianuarie 2012 inregistrez aceasta valoare reziduala in totalitate ca si cheltuiala.
Valoarea de achizitie include si valoarea reziduala. In acest caz se pare ca nu v-ati facut bine calculele. Practic valoarea leasingului (avans+rate+valoare reziduala) este valoarea mijlocului fix. Teoretic la noi acest leasing este practic o vanzare in rate nu un leasing asa cum scrie la carte. Ganditi-va ca totusi leasing inseamna inchiriere nu vanzare.