Sunt student in ultimul an la doctorat si in luna august 2011 am inplinit varsta de 26 ani.Am fost la medicul de fam. si mi sa spus ca de anul trecut nu mai figurez in baza lor de date ca asigurat.Nu am fost instiintat de nimeni m-am trezit asupra faptului implinit.Cum procedez trebue sa platesc totul din urma sau,am mai auzit de o varianta de a plati 3 luni din urma si 3 luni in avans.Cum pot proceda si cum ar fi mai avantajos.
Studentii sunt asigurati doar pana la implinirea varstei de 26 de ani.
Pentru a beneficia de asigurare de sanatate faceti contract direct cu casa de sanatate.
Aveti mai jos prevederile legale.
Ordinul 617/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate
ART. 20
(1) Dovada calitãţii de asigurat în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate se realizeazã printr-un document justificativ - adeverinţã, eliberat de CAS, potrivit fiecãrei categorii de persoane, pe baza urmãtoarelor documente:
a) pentru copiii în vârstã de pânã la 18 ani, cu act de identitate sau certificat de naştere, dupã caz;
b) pentru tinerii cu vârsta cuprinsã între 18 şi 26 de ani: act de identitate, declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã nu realizeazã venituri din muncã, un document din care sã rezulte cã au calitatea de elev sau student;
c) pentru tinerii cu vârsta de pânã la 26 de ani, care provin din sistemul de protecţie a copilului: act de identitate, document care sã ateste cã au fost incluşi într-un sistem de protecţie a copilului, declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã nu realizeazã venituri din muncã, un document eliberat de primãria din localitatea de domiciliu prin care sã ateste cã nu beneficiazã de ajutor social;