Stimati colegi,
Fiind la inceput de profesie am cateva nelamuriri legate de obligatiile mele fiscale, astfel incat as fi recunoscator pentru orice sfat, mai ales ca informatiile primite de la Barou, Administratie financiara, etc. sunt oarescum contradictorii...
Asadar:
- in evidenta carei Administratii financiare ar trebui sa ma inregistrez:cea de domiciliu ori cea de la sediul cabinetului individual cu care am incheiat contractul de colaborare? baroul spune ca la ambele (ceea ce pe mine ma cam duce cu gandul la pericolul unei duble impuneri) administratia nu stie exact - eu in prezent nu sunt inscris decat la cea de domiciliu.
- in calitatea mea de av stagiar, am dreptul sa-mi iau, spre exemplu - facturier, chitantier? (pentru ca ar trebui sa tai o chitanta pentru sumele pe care le primesc,nu?)
- in aceeasi ordine de idei, pot, ori trebuie sa-mi intocmesc propriile contracte de asistenta si delegatii, ori este suficient sa fiu trecut pe delegatia maestrului, si ar trebui sa ma multumesc cu asta pana la def?
Pentru orice sfat sau parere, multumesc anticipat.
Salut,
1. te inregistrezi la AMF din sectorul unde isi are sediul S.C.A. ul / C.I.-ul
2.ai dreptul sa iti iei chitantier si facturier, va trebui sa emiti factura pentru sumele incasate cu titlu de onorariu de la societatea/cabinetul cu care colaborezi
3. toate actele pe care iti vei pune semnatura si stampila vor fi arondate ca fiind ale societatii/cabinetului cu care colaborezi.
S.C.A. / C.I. X prin avocat Y (coordonatorul tau)
Chiar daca tu te ocupi de speta respectiva.
Modul in care vei fi remunerat pentru ”contractele” pe care le aduci va fi stabilit de comun acord cu coordonatorul tau.
Buna
Vin cu niste lamuriri suplimentare. Cei de la Barou au dreptate numai ca omit sa te informeze si in ce fel.
Deci, tb sa te inregistrezi la adm financiara de unde ai domiciliul pentru stabilirea fisei de impunere, etc, iar la Adm financiara unde isi are cabinetul sediul tb sa te inregistrezi pt a ti se elibera codul fiscal. Atat doar. Deciziile de impunere, stabilirea impozitului si restul le vei avea de la adm financiara de la domiciliu.
Cat priveste facturier si chitantier ai dreptul sa ai, fara nici un fel de probleme.
Poti avea clienti personali doar in masura in care contractul de colaborare incheiat cu CI / SCA mentioneaza acest lucru.
Pe contractele tip de asistenta juridica ale CI/SCA unde lucrezi se va trece mentiunea conf legii 51/95 client propriu al avocatului colaborator si vei emite facturi/chitante proprii pt veniturile incasate de la acestia.
sper ca a fost de folos
Chiar foarte de folos imi sunt informatiile, ma gandeam deja ca o sa trec prin mari chinuri, sa ma radiez de la adm de domiciliu si sa ma inregistrez la cealalta - acum insa este totul mult mai logic.Multumesc mult.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Next steps...
yx32_angel
Care sunt urmatorii pasi dupa ce ridicam Deciziile de la Barou? Trbuie sa mergem la Administratia financiara sa ne inregistram/? Cum se completeaza acea ... (vezi toată discuția)
Registre avocati
B06D4N
Am inteles ca ne trebuie registre gen:
- Un registru de încasări şi plăţi (cod 14-1-1/b);
- Un registru inventar (cod 14-1-2/a)
Daca stie cineva de ... (vezi toată discuția)