avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 321 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Cadouri oferite clientilor cu materiale publicitare
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Cadouri oferite clientilor cu materiale publicitare

Concret, asa cum probabil fac toti, de sarbatori se ofera clientilor cate un pix, agenda, ceas etc. care contine logo-ul si sigla firmei care le ofera. Considerati aceste actiuni ca fiind campanie promotionala, se platesc taxe, se cer autorizatii..?Ma tot contrazic cu juristul firmei care produce bunurile respective si care o considera publicitate in toata regula, cu toate ce decurg de aici. Vrea sa insereze in contract ca beneficiarul bunurilor este responsabil de obtinerea autorizatiilor si plata taxelor. Care autorizatii?
Cel mai recent răspuns: Iuliana Cermak , Avocat 13:15, 11 Decembrie 2008
Art.248 Cod fiscal prevede:
"Beneficiarii serviciilor de reclama si publicitate in baza unui contract sau a unui alt tip de intelegere datoreaza o taxa catre bugetul de stat , calculata prin aplicarea unei cote cuprinse intre 1% si 3% din valoarea serviciilor respective, stabilita de catre consiliul local."
Valoarea serviciilor la care se aplica nu include si TVA.
Taxa nu se aplica in cazul serviciilor de reclama realizate prin mijloace de informare in masa scrise si audiovizuale (ziare si alte tiparituri, radio, televiziune si Internet).

Practica este curenta insa consider ca personalizarea unei agende sau a unui pix nu poate fi inclusa la publicitate. Depinde acum ce cantitate de agende se personalizeaza.
Firma care ofera acele mici atentii clientilor sai isi face publicitate prin ele. Firma care produce acele obiecte nu are nici o implicatie, daca nu se ocupa cu comercializarea lor.
Consiliile locale emit hotarari prin care se stabilesc Regulamente locale cu privire la publicitate si amplasarea reclamelor publicitare, in temeiul art.35 al.(3) lit.f din HG 955/2004 , cu privire la organizarea si functionarea serviciilor publice.
De obicei, pentru genul acesta de campanie publicitara, prezentat de dvs., se foloseste termenul de publicitate temporara (de regula 15-30 zile) si trebuie sa obtineti de la Primarie un aviz/acord pentru publicitate temporara.
Va trebui sa prezentati o serie de documente si sa achitati si taxa prevazuta de Codul fiscal.
Contactati Primaria/Consiliul local, unde veti primi toate informatiile necesare cu privire la aceasta procedura.
Va trebui sa inserati in contract, clauza prin care sunteti raspunzator pentru obtinerea autorizatiilor si plata taxelor.
"Juristul firmei" care produce bunurile respective are dreptate!
Permiteti-mi sa nu fiu de acord cu dvs. Pentru faptul ca iti contractezi 100 de agende cu sigla firmei pe care le dai la angajati si clienti inseamna ca trebuie sa iei acord de la Primarie?? Si ce documente as putea sa le prezint?
Va rog sa imi prezenti si mie textul de lege, daca dispuneti de el, in speta pentru municipiul Bucuresti.
In plus nu vad ce legatura are HG 955 cu privire la serviciile publice.
Eu nu vand aceste agende! Le dau gratuit clientilor cu care am deja un contract de prestari servicii.

Alte discuții în legătură

Afis reclama pe geam magazin OANA GORAN OANA GORAN o societate x a aplicat afis - sticker pe geamul magazinului in care livreaza marfa proprie. atentia marfa e a sc x, magazinul e un partener, un client ... (vezi toată discuția)
Plata taxa de reclama-afisaj mariaindre mariaindre va rog sa-mi spuneti daca taxa de reclama-afisaj trebuie platita la primaria de zona in conditiile in care afisajul nu ocupa domeniul public ci pe proprietatea ... (vezi toată discuția)
Tabla/inscriptie cu numele firmei pe cladire buliway buliway Buna ziua! Recent mi-am deschis un punct de lucru, si lucrez in domeniul IT, mai exact creare pagini web si promovari online. Inchiriez biroul de la o ... (vezi toată discuția)