Raportarea anuala intocmita de persoanele juridice aflate in lichidare, potrivit prevederilor art. 36 alin.3 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada lichidarii
trebuia depusa in termen de 90 de zile de la incheierea anului calendaristic.
Raportarea anuala se intocmeste si depune conform prevederilor OMFP 52/2012 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice.
Entitatile aflate in lichidare intocmesc si depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice raportari anuale la 31 decembrie care cuprind urmatoarele formulare:
a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
b) Situatia veniturilor si cheltuielilor (cod 20);
c) Date informative (cod 30);
d) Situatia activelor imobilizate (cod 40.
Formularele “Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii”, “Situatia veniturilor si cheltuielilor”, “Date informative” si “Situatia activelor imobilizate” cuprinse in raportarea anuala la 31 decembrie sunt intocmite pe baza balantei de verificare a conturilor sintetice la data de 31 decembrie.
Formularele care compun raportarile anuale la 31 decembrie se completeaza in lei. Aceasta unitate de masura se va trece pe fiecare formular.
Raportarile anuale la 31 decembrie se semneaza de persoanele abilitate potrivit legii sa semneze situatiile financiare anuale.
Raportarile anuale la 31 decembrie se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.
Entitatile depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice raportarile anuale la 31 decembrie, in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
Formatul electronic al raportarilor anuale la 31 decembrie, continand formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta, se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice pentru intocmirea raportarilor anuale la 31 decembrie, aplicabil entitatilor aflate in lichidare.
Programul de asistenta este pus la dispozitia entitatilor gratuit de unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau poate fi descarcat raportarile anuale la 31 decembrie se intocmesc cu ajutorul programelor de asistenta elaborate de MFP si poate fi descarcat de pe portalul ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili/Programe utile/Situatii financiare.
Formatul electronic al raportarilor anuale la 31 decembrie, generat prin programele de asistenta, consta intr-un fisier PDF avand atasat un fisier .xml :
[ link extern ]
Termenul a trecut deja. Nu ati depus raportarea?