Parerea mea :
Dvs trebuie sa faceti o cerere de eliberare a certificatului fiscal , la motiv veti scrie "notariat-in vederea dezbaterii succesiunii " pe care o veti depune la registratura primariei sau a directiei fiscale.(cu numar de inregistrare)
Certificatul fiscal va cuprinde obligatiile fiscale de achitat.
Conform Codului de procedura fiscala , art 113:
[ link extern ]
"Art. 113 Certificatul de atestare fiscală emis de autorităţile administraţiei publice locale
(1) Certificatul de atestare fiscală se emite de organul fiscal competent al autorității administrației publice locale, la solicitarea contribuabilului.
(2) Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidența pe plătitor a organului fiscal competent și cuprinde creanțele fiscale exigibile, existente în sold în prima zi a lunii următoare depunerii cererii.
(3) Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data solicitării și poate fi utilizat de contribuabil pe toată perioada lunii în care se emite. Certificatul de atestare fiscală emis în intervalul cuprins între data de 25 a lunii și finele lunii este valabil pe toată perioada lunii următoare emiterii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, în original sau în copie legalizată, oricărui solicitant.
(4) Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor fiscale de plată datorate autorității administrației publice locale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, potrivit alin. (2), inclusiv sumele reprezentând amenzi existente în evidența organului fiscal. Pentru bunul care se înstrăinează, impozitul datorat este cel recalculat pentru a reflecta perioada din an în care impozitul se aplică persoanei care înstrăinează, potrivit Codului fiscal.
(5) Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încălcarea prevederilor alin. (4), sunt nule de drept.
(6) Prevederile alin. (4) și (5) nu sunt aplicabile în cazul procedurii de executare silită, procedurii insolvenței și procedurilor de lichidare."
Doar in cazul in care motivul solicitarii este "instrainarea" bunurilor in certificat trebuie sa se ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale ... asa cum este specificat la alin (4) dar chiar si in astfel de conditii el se elibereaza cu datorii.
Actele necesare pentru eliberarea certificatelor de atestare fiscala :
Cerere (formular tip);
Buletinul sau cartea de identitate (fotocopie);
Certificat de nastere- al dvs(fotocopie) ;
Certificat de deces- al tatalui (fotocopie);
Certificat de calitate mostenitor (fotocopie);
Taxa de timbru: 4 LEI
Trebuie sa va dea bon de inregistrare care sa cuprinda si data rezolvarii = data cand vi se elibereaza certificatul de atestare fiscala( 2 zile de la data inregistrarii cererii).