avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 710 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... cum procedez pentru a-mi face singura carte de munca?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

cum procedez pentru a-mi face singura carte de munca?

Buna ziua! intrebasem acum ceva timp despre cum se procedeaza ca parintii, pentru care lucrez ca bona, sa-mi faca carte de munca.. insa iata ca acest lucru nu s-a intamplat pana acum.. asadar as dori sa stiu ce trebuie sa fac si unde trebuie sa merg pentru a rezolva aceasta problema pe cont propriu? Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:58, 4 Iunie 2012
La momentula actual nu se mai fac carti de munca. Ar trebui sa negociati cu respectivii parinti data de la care doriti sa incepeti activitatea, durata c.i.m., perioada si salariul. Luati un formular de c.i.m. si completati-l dupa care va fi inregistrat in REVISAL (REGISTRUL DE EVIDENTA LA SALARIATILOR).
nu este chiar asa de simplu.Ca sa prestati aceasta activitate, trebuie sa va autorizati ,ceea ce implicit necesita un atestat profesional.Realizand venituri, nu numai ca veti plati taxele sociale, dar veti plati si impozit pe venit.Aveti varianta( mai utila pt.dvs) sa va angajati la o firma de plasare personal ingrijire copii si ei va repartizeaza la familia unde sunteti acuim, avand toate asigurarile platite si fiind si in regula fiscal( nu munciti la negru)
Si dvs. si parintii sunteti vinovati pentru "munca la negru", respectiv munca fara contract de munca scris.
Este adevarat ca in prezent nu se mai intocmesc / completeaza vechile carti de munca. Ele au fost inlocuite cu o aplicatie informatica de evidenta a salariatilor, REVISAL.
Cartea de munca si respectiva aplicatie sunt doar o chestiune subsecventa, de fapt cred ca dvs. vreti contract de munca si plata contributiilor la sanatate, pensii, somaj, etc. si a impozitului pe salariu.